ترفند های فتو شاپ

۱-تبدیل سبک لایه ها

تبدیل سبک یک لایه (Layer Style) به یک لایه پیکسلی معمولی ، کنترل بیشتری برای ویرایش متحوا در اختیار شما قرار می دهد.برای انجام این کار ، سبکی انتخاب و بر روی Effects ، راست کلیک کنید و در نهایت گزینه Create Layer را برگزینید.

۲- مشاهده دیک لایه

اگر در حال کار با چندین لایه هستید و می خواهید تنها یک لایه را مشاهده کنید ، نیازی به پنهان کردن دیگر لایه ها به صورت دستی نیست.تنها کلید Alt را نگه داریدو دوباره بر آن کلیک کنید تا دوباره ظاهر شوند.

۳- تبدیل یک ماسک لایه ای

پس از اضافه کردن هر گونه لایه تنظیماتی (Adjustment Layer) ، کلیدهای Cmd/Ctrl+ I را بفشارید تا Layer Mask تبدیل و افکت به سرعت پنهان شود. سپس تصویر را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید تا تنظیمات به طور انتخابی ظاهر شوند.

۴- ماسک ها و لایه های جدا از هم

شما می توانید یک ماسک یا یک تصویر را به طور جداگانته و مستقل از یکدیگر ، تنها با کلیک بر روی لینک بین دو فضا (thumbnails) Layer Panel حرکت دهید. اگر می خواهید موقعیت این فضا را تغییر دهید ، آن را سایه دار کنید و سپس از ابزار Move استفاده کنید.

۵-کپی سریع

کلید Alt را نگه دارید و یک ماسک ، سبک یا لایه را بکشید تا یک کپی از آن گرفته شود.

۶- تبدبل پس زمینه

رو ی Background Layer دوبار کلیک کنید و یا کلید OK را بفشارید تا به یک لایه قابل ویرایش تبدیل شود.

۷- تنظیمات

همیشه به جای ویرایش مستقیم یک لایه ، از AdjusmentLayers استفاده کنید. این کار سه مزیت دارد: می توانید هر زمان که بخواهید آن را ویرایش ، کنترل و یا به کمک گزینه Opacity ، آن را تقویت کنید . به علاوه می توانید با استفاده از یک ماسک ، با آن به صورت انتخابی کار کنید.

چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

۸- حرکت پرس و جویانه

هنگام استفاده از ایزار Move ، روی نقطه ای در تصویر راست کلیک کنید تا فهرست تمامی لایه هایی که فعال هستند، ظاهر شود.

۹- گزینه های Panel

بخش Layers Panel ، مهم ترین بخش در فتوشاپ است . در نتیجه شما نیاز خواهید داشت که از تنظیم صحیح آن متناسب با نیازهایتان مطمئن شوید .گزینه Panel Options را از نوار Fly-Out انتخاب کنید تا محتوا و اندازه های مختلف برگزیده شوند.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه

۱۰- بالا و پایین بردن لایه ها

شما می توانید هنگام مشاهده تغییر تصویر ، لایه ها را در Layers Panel بالا و پایین برید. کلید Cmd/ Ctrl را نگه دارید و کلید های ]یا[ را بفشارید . کلید Shift را اضافه کنید تادبتوانید یک لایه را بالا و پایین ببرید.

۱۱- پر کردن میانبرها

شما می توانید کلیدهای Alt+Back Space را بفشارید تا لایه یا یک فضای انتخابی را با یک Foreground پر کنید. کلید های Cmd/Crtl+Back Space به شما کمک می کنند تا لایه یا فضای انتخابی با رنگ Background پر شود. کلیدهای

Back Space +Shift به شما کمک می کنند تا به سرعت به Fill Options دست یابید.

۱۲- لایه خاکستری ۵۰ در صد

یک لایه جدید پر شده با خاکستری ۵۰ درصد برای بیشتر شرایط مناسب مفید است، چون به راحتی می توانید آن را دستکاری منید و از افکت Lens Flare استفاده نمایید. برای خلق یک لایه خاکستری ۵۰ درصد ، یک لایه جدید بسازید و سپس به سراغ گزینه Edit >Fill بروید . سپس گزینه Blend Mode را به Overlay تغییر دهید.

، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ،

[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:20 ] [ pouya ]

[ ]

اندازه های استاندارد کاغذ و مقوا

براساس استاندارد جهانی ، دستگاه های چاپ براساس تقسیم بندی مبتنی براندازه ، دسته بندی می شوند و واحد اندازه گیری آن را ورق می گویند . حداکثر اندازۀ یک ورق ۳۵×۵۰ است و به ماشین چاپی که بتواند این اندازه را قبول کند ماشین یک ورقی می گویند. اندازه های دیگر براساس جدول روبرو تعریف شده اند و دانستن آن بسیار اهمیت دارد.

لازم به ذکر است که تقریباً تمام این ماشین های چاپ درایران موجود می باشد ولی اندازۀ ۶و ۵/۶ ورقی و بالاتر با تعداد بسیار محدودی درایران یافت می شود. شماره متداول درایران عبارتنداز: ۶۰۰×۹۰، ۱۰۰×۷۰، ۱۲×۸۰، ۵۱×۷۰، (چسب دار) و اندازه های کوچک تر اندازه های بزرگ تر به دست می آیند، برش انواع کاغذ و مقوا ازیک استاندارد بسیار ساده پیروی می کنند و برای حداقل پرت درنظر گرفته می شود.

اندازه های دیگری نیز وجود دارد که براساس استاندارد جهانی برای برش کاغذ به کار می رود و بیشتر برای رسیدن به اندازه A4 کاغذ ازطرف طول نصف می شود با این تفاوت که اندازۀ اصلی کاغذ ۹/۱۱۸×۱/۸۴ سانتی متراست و A0 گفته می شود.

KAGHAZ

نکتۀ مهم ( تعریف کناره):

کناره قسمتی از ازکاغذ یا مقوا ست که ( به هردلیل) دریک پروژه مورد استفاده قرارنگرفته ولی می توان از آن درسایرکارهای چاپی استفاده کرد. برای مثال همان طوری که درشکل ملاحظه می شود برش ما ۱۲۰×۸۰ یک اندازه ۳۸×۳۴ است که دراین برش به اندازۀ ۱۸×۷۰ سانتی متر کناره تولید می شود.

درتیراژهای پایین شاید این کناره خیلی مورد توجه نباشد ولی درتیراژ های بالا همین کناره گاه از نظر مقدار بسیار قابل توجه است.قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

قطع کتاب

قطع ها واندازه های مختلف کتاب درسراسردنیا براساس ابعاد کاغذهای موجود ایجاد شده است واین مهم به دلیل کاهش دورریز(پرت) کاغذ و استفادۀ بهینه از حداکثر فضای موجود کاغذ ورقی است.

برخی ازکتاب های خارجی درقطعی غیرازآن چه دراین جا آمده است وجود دارند. چنان چه با کاغذهای موجود درایران چنین قطعی را درنظر داشته باشید، دو ریز(پرت) آن بسیار زیاد خواهد بود. ظاهراً درخارج از کشور، بسیاری از ناشران با تولید کنندگان لازمۀ آن دورریز(پرت) زیاد کاغذ است که کار پرهزینه ای خواهد بود

بنا براین به دلیل این که ۲ نوع کاغذ ورقی با ابعاد ۷۰×۱۰ و ۶۰×۹ درایران موجود است و با توجه به این که مصرف کاغذ یکی از پرهزینه ترین موارد یک پروژه چاپی است ، اندازه های استانداردی استخراج شده است که با رعایت این ابعاد، دورریز(پرت) کاغذ به حداقل می رسد.

KAGHAZ

[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:17 ] [ pouya ]

[ ]

ترام چیست؟

به نقطه‌های ریزی که روی فیلم لیتوگرافی یا زینک یا سطح چاپ شده ایجاد می‌شوند و از تراکم یا شدت آنها، سایه روشن‌های تصویر شکل می‌گیرد ترام می‌گویند.

ترام عنصری حیاتی در انواع و اقسام چاپ محسوب می‌شود. در واقع هر جا که قصد ثبت تصویر یا نوشته‌ای را به شکل رنگی یا تن‌های خاکستری دارید، وجود ترام الزامی است. تا هم‌نشینی رنگهای اصلی CMYK به درستی کار خود را انجام دهند. ترام در واقع کوچکترین جزء یک کار چاپی است.

شکل ترام نکته ای است که کمتر به آن توجه می شود. طراحان، کار اسکن تصاویر خود را انجام داده و عکس را در طرح خود می‌گنجانند. کار نهایی را آماده کرده و به لیتوگرافی تحویل می‌دهند. ممکن است فیلم و به دنبال آن زینک مورد نظر را نیز کنترل کنند اما تقریباً هیچ‌گاه شکل ترام را برای لیتوگرافی مشخص نمی‌کنند. اشکال مختلف ترام با تنوع بسیار، مثلاً دایره، بیضی، مربع، لوزی، لانه زنبوری، فانتزی و … وجود دارد. اما همه آنها برای هر کار چاپی مناسب نیستند. در کار چاپ افست، معمولاً از ترام مربع استفاده می شود. چرا که به دلایل بصری، این ترام واضح تر دیده می‌شود و در چاپ افست مناسب‌ترین است. اما ترام بیضی در محدوده Midtone لطافت و ظرافت خاصی به تصویر می‌دهد. بنابراین شاید مناسب باشد که برای چاپ تصاویر و چهره و نقاشی‌های ظریف از ترام بیضی استفاده کرد. ترام‌های دیگر معمولاً در چاپ هلیوگراور و … کاربرد دارد. وقتی به ترام‌های چاپ افست روی زینک دقت کنید متوجه خواهید شد که در نقاط تیره، ترام‌ها درشت تر شده و در نقاط روشن، ترام ریزتر است. اما در چاپ هلیوگراور اندازه ترامها در همه جای سیلندر هیلو یکی و تاریک و روشنی طرح با تغییر در میزان گودی ترام‌ها ایجاد می‌گردد. بنابراین در می‌یابیم که شکل ترام در چاپ‌های گوناگون، متفاوت است.

در چاپ برای اینکه رنگها درست روی هم قرار گرفته و یک کار رنگی را درست نمایش دهند، بایستی ترام گذاری صورت گیرد، این ترام‌ها باید در زوایای مختلفی نسبت به هم قرار گیرند. یک کار رنگی با چهار رنگ CMYK در چاپ ساخته می‌شود اما چنانچه زاویه ترام هر چهار رنگ CMYK یکی باشد، آنچه که دیده می‌شود، از زیبایی کاملی برخوردار نیست، درست به همین دلیل است که زوایای مختلف ترام ایجاد گردیده تا هم‌نشینی رنگهای CMYK به درستی صورت گرفته و چاپ زیبایی از یک کار به بار بنشیند. قبل از آن‌که به زوایای استاندارد رنگ‌های CMYK بپردازیم، چند نکته قابل ذکر است. نکته اول این‌که از نظر بصری و بر اساس اعصاب بینایی زاویه ۴۵ درجه کمترین دید و ۹۰ یا صفر درجه بیشترین زاویه دید را به ما می‌دهد. مثلاً لوزی به دلیل اینکه قطرهای آن زاویه ۹۰ درجه با هم می‌سازند نسبت به مربع که قطرهای آن زاویه ۴۵ درجه می‌سازند، بهتر و زودتر دیده می‌شود. از طرف دیگر چنان‌چه اختلاف زاویه دو ترام مختلف کمتر از ۳۰ درجه باشد، حالتی خاص در چاپ پدید می‌آید که به آن پیچازی می‌گویند. در این وضعیت لطافت کار رنگی از بین رفته و پیچش‌های متعددی در کار چاپی دیده می‌شود. بنابراین در این‌جا بایستی این دو نکته را مد نظر داشت و بر اساس این اطلاعات باید زاویه ترام مناسب را به هر کدام از رنگ‌های CMYK اختصاص داد. بر اساس دانسیته‌های فوق زوایای ترام استاندارد برای چاپ افست و بسیاری از انواع دیگر چاپ به صورت C=۱۵ M=۷۵ Y=۰ K=۴۵ در نظر گرفته شده است. دقت در زاویه دادن به ترامها حائز اهمیت است. رنگ مشکی یا K به دلیل این‌که بیشتر از همه رنگ‌ها قابل دیدن است در زاویه ۴۵ درجه که کمتر به چشم می‌آید، قرار داده شده و رنگ زرد که کم‌رنگترین رنگ CMYK است در زاویه صفر یا ۹۰ درجه که بیشتر به چشم می‌آید، قرار داده شده است. این نوع زاویه ترام باعث می‌گردد که مسأله حداقل اختلاف زاویه دو ترام CMYK که ۳۰ درجه است رعایت شده باشد. تنها رنگ زرد است که با دو رنگ C و M اختلاف ۱۵ درجه ای یعنی کمتر از ۳۰ درجه دارد که البته به دلیل کم‌رنگ بودن رنگ زرد مسأله پیچازی پیش نمی آید. گاهی برای انواع دیگر چاپ زاویه ترام‌ها را کمی تغییر می‌دهند تا حالت مناسبتری برای آن نوع چاپ ایجاد گردد. مثلاً در چاپ افست رول، گاهی به شکل C=۷۵ M=۴۵ Y=۰ K=۱۵ تغییر می‌کند

به نقطه‌های ریزی که روی فیلم لیتوگرافی یا زینک یا سطح چاپ شده ایجاد می‌شوند و از تراکم یا شدت آنها، سایه روشن‌های تصویر شکل می‌گیرد ترام می‌گویند. چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

ترام عنصری حیاتی در انواع و اقسام چاپ محسوب می‌شود. در واقع هر جا که قصد ثبت تصویر یا نوشته‌ای را به شکل رنگی یا تن‌های خاکستری دارید، وجود ترام الزامی است. تا هم‌نشینی رنگهای اصلی CMYK به درستی کار خود را انجام دهند. ترام در واقع کوچکترین جزء یک کار چاپی است.قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ،

شکل ترام نکته ای است که کمتر به آن توجه می شود. طراحان، کار اسکن تصاویر خود را انجام داده و عکس را در طرح خود می‌گنجانند. کار نهایی را آماده کرده و به لیتوگرافی تحویل می‌دهند. ممکن است فیلم و به دنبال آن زینک مورد نظر را نیز کنترل کنند اما تقریباً هیچ‌گاه شکل ترام را برای لیتوگرافی مشخص نمی‌کنند. اشکال مختلف ترام با تنوع بسیار، مثلاً دایره، بیضی، مربع، لوزی، لانه زنبوری، فانتزی و … وجود دارد. اما همه آنها برای هر کار چاپی مناسب نیستند. در کار چاپ افست، معمولاً از ترام مربع استفاده می شود. چرا که به دلایل بصری، این ترام واضح تر دیده می‌شود و در چاپ افست مناسب‌ترین است. اما ترام بیضی در محدوده Midtone لطافت و ظرافت خاصی به تصویر می‌دهد. بنابراین شاید مناسب باشد که برای چاپ تصاویر و چهره و نقاشی‌های ظریف از ترام بیضی استفاده کرد. ترام‌های دیگر معمولاً در چاپ هلیوگراور و … کاربرد دارد. وقتی به ترام‌های چاپ افست روی زینک دقت کنید متوجه خواهید شد که در نقاط تیره، ترام‌ها درشت تر شده و در نقاط روشن، ترام ریزتر است. اما در چاپ هلیوگراور اندازه ترامها در همه جای سیلندر هیلو یکی و تاریک و روشنی طرح با تغییر در میزان گودی ترام‌ها ایجاد می‌گردد. بنابراین در می‌یابیم که شکل ترام در چاپ‌های گوناگون، متفاوت است.

در چاپ برای اینکه رنگها درست روی هم قرار گرفته و یک کار رنگی را درست نمایش دهند، بایستی ترام گذاری صورت گیرد، این ترام‌ها باید در زوایای مختلفی نسبت به هم قرار گیرند. یک کار رنگی با چهار رنگ CMYK در چاپ ساخته می‌شود اما چنانچه زاویه ترام هر چهار رنگ CMYK یکی باشد، آنچه که دیده می‌شود، از زیبایی کاملی برخوردار نیست، درست به همین دلیل است که زوایای مختلف ترام ایجاد گردیده تا هم‌نشینی رنگهای CMYK به درستی صورت گرفته و چاپ زیبایی از یک کار به بار بنشیند. قبل از آن‌که به زوایای استاندارد رنگ‌های CMYK بپردازیم، چند نکته قابل ذکر است. نکته اول این‌که از نظر بصری و بر اساس اعصاب بینایی زاویه ۴۵ درجه کمترین دید و ۹۰ یا صفر درجه بیشترین زاویه دید را به ما می‌دهد. مثلاً لوزی به دلیل اینکه قطرهای آن زاویه ۹۰ درجه با هم می‌سازند نسبت به مربع که قطرهای آن زاویه ۴۵ درجه می‌سازند، بهتر و زودتر دیده می‌شود. از طرف دیگر چنان‌چه اختلاف زاویه دو ترام مختلف کمتر از ۳۰ درجه باشد، حالتی خاص در چاپ پدید می‌آید که به آن پیچازی می‌گویند. در این وضعیت لطافت کار رنگی از بین رفته و پیچش‌های متعددی در کار چاپی دیده می‌شود. بنابراین در این‌جا بایستی این دو نکته را مد نظر داشت و بر اساس این اطلاعات باید زاویه ترام مناسب را به هر کدام از رنگ‌های CMYK اختصاص داد. بر اساس دانسیته‌های فوق زوایای ترام استاندارد برای چاپ افست و بسیاری از انواع دیگر چاپ به صورت C=۱۵ M=۷۵ Y=۰ K=۴۵ در نظر گرفته شده است. دقت در زاویه دادن به ترامها حائز اهمیت است. رنگ مشکی یا K به دلیل این‌که بیشتر از همه رنگ‌ها قابل دیدن است در زاویه ۴۵ درجه که کمتر به چشم می‌آید، قرار داده شده و رنگ زرد که کم‌رنگترین رنگ CMYK است در زاویه صفر یا ۹۰ درجه که بیشتر به چشم می‌آید، قرار داده شده است. این نوع زاویه ترام باعث می‌گردد که مسأله حداقل اختلاف زاویه دو ترام CMYK که ۳۰ درجه است رعایت شده باشد. تنها رنگ زرد است که با دو رنگ C و M اختلاف ۱۵ درجه ای یعنی کمتر از ۳۰ درجه دارد که البته به دلیل کم‌رنگ بودن رنگ زرد مسأله پیچازی پیش نمی آید. گاهی برای انواع دیگر چاپ زاویه ترام‌ها را کمی تغییر می‌دهند تا حالت مناسبتری برای آن نوع چاپ ایجاد گردد. مثلاً در چاپ افست رول، گاهی به شکل C=۷۵ M=۴۵ Y=۰ K=۱۵ تغییر می‌کند

[ بازدید : 821 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 13:10 ] [ pouya ]

[ ]

اولین تبلیغ چاپی ریسپانسیو جهان را ببینید

حتماً تا به حال در مورد طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش‌گرا در وب‌سایت شنیده‌اید.
این نوع طراحی این امکان می‌دهد تا یک وب‌سایت در دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف خود را منطبق کرده و در بهترین وضعیت خود را نمایش دهد.
print-ads
حال یک روزنامه پرتغالی به نام کوریو Correio da Manhã برای رونمایی از ویژگی ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود، از یک ایده خلاقانه استفاده کرده است: اولین تبلیغ چاپی ریسپانسیو جهان!چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله
این روزنامه برای معرفی طراحی ریسپانسیو وب‌سایت خود، اولین تبلیغ ریسپانسیو را چاپ کرده است که خواننده می‌تواند در اندازه‌های مختلف آن را مشاهده کند.

http://www.aparat.com/v/tlw05

شاید در نگاه اول برای شما این موضوع مضحک به‌نظر بیاید اما استفاده هوشمندانه از ایدۀ ریسپانسیو بودن یک آگهی چاپی برای معرفی وب‌سایت جدید، بسیار ناب و خالص است.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ،

[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 12:10 ] [ pouya ]

[ ]

ویدئوهایی برای اچ پی

دو هنر جو به نام های «مت رابینسون» و «تام ریگلسورس»، یک ویدئوی خلاق تبلیغاتی برای پرینتر HP ساختند.حدود یک سال بعد نمونه ی کامل تر و پخته تر ویدئوی اصلی را به سفارش HP خلق کردند که با استفاده از سه پرینتر فوتواسمارت HP داستان متحرک پیچیده ای را روایت می کند.برای دیدن ویدئو به لینک زیر یروید.

http://www.aparat.com/video/video/one/videohash/6gjsN/setdata/xml

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

[ بازدید : 135 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 11:59 ] [ pouya ]

[ ]

چاپ سه بعدی چیست؟(قسمت سوم)

ظرف چند سال گذشته چاپ سه بعدی شناخته تر شده است. در حالی که این فناوری چندین دهه است که وجود دارد. به خصوص برخی از تولید کنندگان مانند شرکت نایک مدت ها است از این نوع چاپگر در فرایند طراحی به منظور ایجاد نمونه های اولیه برای تولید استفاده می کنند. استفاده از چاپگر سه بعدی برای این اهداف نمونه سازی سریع نامیده می شود.چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

علاوه بر نمونه سازی سریع، چاپ سه بعدی برای تولید سریع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت سریع، یک روش جدید ساخت است که در آن شرکت ها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در زمانی کوتاه سفارشی را تولید می کنند. با این روش صرفه جویی زیادی در هزینه ها صورت می گیرد.

علاوه بر تولید در بعد صنعتی با استفاده از چاپگرهای صنعتی رویکردی نیز به سمت چابگرهای شخصی سه بعدی به وجود آمده.

چاپگر سه بعدی قادر است از چند رنگ و چندین نوع ماده استفاده کند و محصولی را به وجود آورد. در نهایت کار این چاپگرها بهبود خواهد یافت و کار به نقطه ای خواهد رسید که محصولاتی کاربردی تولید خواهند شد. این فناوری مزیت های زیادی دارد از جمله پایین آمدن میزان مصرف انرژی، کاهش ضایعات، سفارشی سازی، در دسترس بودن محصول و ... . در نهایت چاپ سه بعدی نحوه تولید را تغییر خواهد داد.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ،

[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 11:40 ] [ pouya ]

[ ]

چاپ سه بعدی چیست؟(قسمت دوم)

همه چاپگرهای سه بعدی از یک فناوری مشابه برای ایجاد اشیا استفاده نمی کنند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و همه آنها از سال 2012 قابل استفاده اند. تفاوت عمده این فناوری ها در روش ساخت لایه هایی است که به منظور ایجاد شیء نهایی مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از روش ها مواد ذوب شدنی یا نرم شدنی برای تولید لایه ها مورد استفاده قرار می گیرند. پخت انتخابی لیزر (SLS) و مدل سازی رسوب جوش خورده (FDM) رایج ترین فناوری های مورد استفاده در این روش چاپ کردنند. روش دیگر چاپ، ذخیره کردن مواد مایع است که با فناوری های مختلف انجام می شود.،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ

در روش پخت لیزر انتخابی با استفاده از لیزر با قدرت بالا، ذرات کوچکی از جنس پلاستیک، فلز، پودر سرامیک یا شیشه ترکیب می شوند تا یک توده که شکل سه بعدی مورد نظر را داشته باشد درست شود. لایه های جدید از جنس موادی که ذکر شد روی هم قرار می گرند و این روند تکرار می شود تا زمانی که جسم کامل شود.

در روش مدل سازی بارسوب جوش خورده رشته های پلاستیکی و یا سیم های فلزی و سیم پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. به این وسیله مواد ذوب می شوند و هم در جهات افقی و هم در جهات عمودی حرکت می کنند. این کار با استفاده از سازوکار کنترل عددی انجام می شود که با یک بسته نرم افزار تولید و با کمک رایانه به طور مستقیم کنترل می شود.

شیء تولیده شده از مواد ذوب شده ای که لایه ها را تشکیل می دهند بلافاصله بعد از خروج از دهانکی سرد می شود.

در یک فناوری دیگر ((Stereolithography (SLA) نیز از یک مایع برای تولید یک بخش جامد استفاده می شود. در این فناوری از اشعه ماورای بنفش مایع و لیزر فرابنفش برای ساخت لایه های جسم استفاده می شود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ، چاپ مجله

[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 11:40 ] [ pouya ]

[ ]

چاپ سه بعدی چیست؟(قسمت اول)

چاپ سه بعدی (3D printing) یا روند تولید افزودنی، روند ساخت اجسام جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتالی است. در این فناوری ایجاد یک شیء سه بعدی با استفاده از روندهای افزودنی انجام می شود. در یک روند افزودنی یک شیء با قرار دادن پی در پی لایه هایی از مواد درست می شود. قرار دادن لایه ها تا زمانی که کل شیء ایجاد شود ادامه می یابد. هر کدام از این لایه ها درواقع یک مقطع نازک افقی از جسم نهایی هستند.

چاپ سه بعدی چگونه انجام می شود؟
چاپ سه بعدی با انجام طراحی از شیئی که می خواهیم درست کنیم شروع می شود. این طراحی در یک فایل CAD انجام می شود. طراحی در یک فایل CAD به این معنا است که طراحی با کمک سیستم های رایانه ای انجام می شود و از سیستم های رایانه ای برای کمک به ایجاد، اصلاح، تجزیه و تحلیل و یا بهینه سازی یک طرح استفاده می شود.) کار طراحی با استفاده از سیستم های رایانه ای به دو صورت انجام می شود.

1-استفاده از برنامه مدل سازی سه بعدی که برای ایجاد یک شیء کاملاً جدید ایجاد می شود.

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ،

2-با استفاده از یک اسکنر سه بعدی برای کپی کردن شیئی که وجود دارد. اسکنر کمک می کند یک کپی دیجیتال سه بعدی از یک شیء گرفته شود و این کپی در داخل یک برنامه مدل سازی قرار داده می شود.

سپس نرم افزار، مدل نهایی را به صدها یا هزاران لایه افقی تقسیم می کند. هنگامی که این فایل آماده شد در چاپگر سه بعدی آپلود می شود و چاپگر شیء را لایه به لایه ایجاد می کند. چاپگر سه بعدی هر قطعه را (یا تصویر دوبعدی را) می خواند و لایه ها را با هم ترکیب می کند تا شیء سه بعدی مورد نظر ایجاد شود. البته هیچ نشانه ای از لایه بندی، قابل مشاهده نخواهد بود.

چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 11:40 ] [ pouya ]

[ ]

تعادل، تقارن، سادگی


تعادل، تقارن، سادگیقواعد بازی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به سفتی سنگ باشد و به نرمی موم. اما اگر اصول اولیه این فن را یاد بگیرید، اولین قدم را برای موم کردن این سنگ برداشته‌اید.

میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری
● این هم چند تا از این اصول اولیه:
، مبل راحتی


[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]


ادامه مطلب

[ سه شنبه 26 اسفند 1393 ] [ 11:34 ] [ pouya ]

[ ]

چگونه خانه را تزئین کنیم


چگونه خانه را تزئین کنیمبه این نتیجه رسیده‌اید كه خانه شما احتیاج به تغییر دكور دارد اما چگونه آن را طراحی می‌كنید؟ ممكن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیك و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید، اما معمولا به شما نمی‌گویند كه دقیقا چگونه تمامی این اجزا را تركیب كنید تا به نتیجه‌ای كه دوست دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید، هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی كنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌كنند و اكثرا قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببیند چگونه یك طراح دكوراسیون حرفه‌ای یك خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌كند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشكلاتی در این راه دارند مثل: ایجاد شكل آسمان در یك اتاق كوچك، تقسیم كردن یك اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی كه واقعا مناسب باشد.میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، ، مبل راحتی

[ بازدید : 142 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 24 اسفند 1393 ] [ 16:01 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]