زبان بلخی یا باختری

زبان بلخی یا باختری

زبانی منقرض شده است که در سده‌های یکم تا نهم میلادی در سرزمین باستانی بلخ، در شمال افغانستان کنونی رایج بود.

زبان بلخی از زبان‌های ایرانی شرقی و از شاخهٔ شمال شرقی بود که مردم باختر یا تخارستان در دوره‌های کوشانیان و یفتلیان بدان سخن می‌گفتند. این زبان با زبان‌های ایرانی میانهٔ سغدی، خوارزمی، و پارتی پیوند نزدیکی دارد.

الفبای باختری بر اساس الفبای یونانی بوده است. علاوه بر ۲۴ حرف یونانی، باختری‌ها با تغییر دادن حرف رو (Ρ) یک حرف جدید به نام شو (Ϸ) نیز که نمایندهٔ صدای /ش/ بود به این الفبا اضافه کردند. دو حرف پسی (Ψ) و کسی (Ξ) در نوشتن زبان باختری بدون استفاده بودند، ولی احتمالاً برای نوشتن اعداد (همانگونه که در یونانی به کار می‌رود) به کار می‌رفتند.

زبان بلخی در ناحیه‌ای تکلم می‌شده است که نخستین پارسی‌سرایان در تاریخ ادب پارسی از آنجا برخاسته بودند، بنابراین وجود وام‌واژه‌های بلخی در زبان فارسی طبیعی است (گرچه از بین زبان‌های ایرانی شرقی، زبان سغدی تأثیر بیشتری روی فارسی داشته است). واژه‌های فارسی «ملخ»، «خدیو»، «خزان»، «لهراسپ»، فعل «الفختن» (یا «الفغتن»)، و نیز احتمالاً واژهٔ «فلاخن» ازجمله وام‌واژه‌های بلخی در فارسی‌اند.

ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ،

آثار باقی مانده از این زبان شامل سکه‌ها، مهرها، کتیبه‌ها و دست‌نوشته‌ها است. در دهه ۱۹۹۰ میلادی انبوهی از اسناد بلخی کشف شد که در میان آن‌ها بخش عمده‌ای از نامه‌های بلخی به واسطه ارائه آگاهی‌های تازه درباره این زبان از اهمیت چشمگیری برخوردارند. این نامه‌ها غالباً بر روی چرم و پارچه نوشته شده‌اند.

[ بازدید : 229 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 3 تير 1394 ] [ 13:59 ] [ pouya ]

[ ]

زبان دوماکی

ترجمه متون ،زبان دوماکی یکی از زبان‌های داردی -از زبان‌های هندوایرانی- است که پیرامون چنصد گویشور در شمال پاکستان دارد. دوماکی زبانی سنتی‌است که گویشورانش -که دومه نامیده‌می‌شوند- طیفی پراکنده و آمیخته با گروه‌های خانوادگی متعددی‌اند که از کشمیر، بلتستان، گلگت تا حدود کاشغر پراکنده‌اند. پیشهٔ سنتی این مردمان آهنگری و خنیاگری بوده‌است.

دوماکی زبانان معمولاً به زبان یکی از دو جامعه‌ای که بدان وابسته‌اند از قبیل شینا یا بروشسکی مسلطند. همچنین بسیاری از آنان زبان اردو را در مدرسه‌آموخته و از آن بهره‌می‌برند.

دوماکی در اصل یکی از زبان‌های هندوآریایی بوده‌است؛ ولی به دلیل کوچ دوماکی‌زبانان به زیست‌گاه کنونی و برخوردشان با مردمان دیگر امروزه زبانشان عضوی اززبان‌های داردی گردیده‌است.

ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، سایت ترجمه انگلیسی به فارسی

[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 3 تير 1394 ] [ 13:50 ] [ pouya ]

[ ]

نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

با توجه به تغییرات پی‌درپی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها با چالش یافتن روش‌هایی جدید و هوشمندانه برای حفظ حضور قدرتمند خود در فضای آنلاین دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وب سایت‌ها برای موفقیت در بازار دیجیتال امروزی باید تمرکز خود را به سوی تولید محتوای با کیفیت متمایل کنند.
این دقیقاً همان جایی است که ارزش واقعی تیم متخصص ارتباطات عمومی نمایان می‌شود و مفهومی به نام سئو پی آر SEO PR یا همان روابط عمومی سئو پدید آمده است .

از دیدگاه سنتی" ارتباطات عمومی" فرایند ارتباط استراتژیک است که میان یک برند، سازمان، فرد یا هر مخاطبی رابطه مشترک سودمند ایجاد می‌کند. در مورد بازاریابی دیجیتال متخصصان PR (روابط عمومی) دارای مهارت‌های تخصصی گسترده‌ای هستند که به ‌طور کامل با تاکتیک‌های هوشمندانه سئو همسو است.

روابط عمومی، از زمان ایجاد موضوع تا هدف قرار دادن مخاطب و ایجاد ارتباط مهمترین گام برای برندهایی است که قصد دارند ترافیک سازمانی خود را افزایش دهند.

ایجاد محتوای مرتبط

در دنیایی که محتوا سریعاً به سئو ختم می‌شود متخصصان روابط عمومی، بهترین حامیان برند و راوی‌های موضوعات هستند که می‌توانند از طریق محتوایی با کلمات غنی و متمایز رتبه سایت را ارتقا دهند. متخصصان باهوش PR روزانه با خبرنگاران، وبلاگ نویسان و افراد تاثیر گذار بر صنایع همکاری دارند و می‌دانند برای هرمخاطبی چطور باید موضوعاتی منحصر به‌ فرد ایجاد کرد.

جدیدترین به ‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل با تأکید بر مفهوم محتوای با کیفیت و واقعی باعث شده تا شیوه‌های PR در ردیف اول اهمیت سئو قرار گیرند. بر مبنای این به ‌روزرسانی‌ها لینک سازی محض هر روز کم‌ ارزش‌تر می‌شود و لازم است تا شرکت‌ها استراتژی‌های خود را از شیوه لینک سازی قدیمی تغییر دهند و از شیوه‌هایی مانند واگذاری به دایرکتوری‌ها برای ذکر شدن برندشان در سایت‌های بسیار معتبر استفاده کنند.

از دیدگاه یک PR مؤثرترین محتوا شامل بخش‌هایی ست که دارای زمان‌بندی بوده، به راحتی قابل درک باشند، از نظر بصری جذاب بوده و برای خواننده مدرنی که از وسایل دیجیتالی مختلفی استفاده می‌کند به راحتی قابل استفاده باشد. محتوایی که دارای پیام‌ رسانی شفاف و قدرت کاربردی باشد می‌تواند مخاطب را از یک خواننده محض به حامی پرشور برندی تبدیل کند.

شناسایی مخاطب در سئو پی آر SEO PR

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که راز محتوای تأثیرگذار به وجود آوردن چیزی است که مخاطب در جستجوی آن است. وقتی موضوع ایجاد محتوای موفق مطرح می‌شود طرفداران روابط عمومی فراتر از اشاعه موضوعات مرتبط از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند: می‌دانند که چگونه و چه نوع مخاطبانی را تحت تاثیر قرار دهند.

تحقیقات استراتژیک فرصت‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اقشار مختلفی از مخاطبان یک برند تعیین می‌کند و به یک شرکت این امکان را می‌دهد تا بهتر درک کنند که کدام یک از نیازهای مخاطبان انها برآورده نشده‌اند.

ایجاد محتوای مناسب برای این نوع مخاطبان باعث وفاداری سفیران برند خواهد شد و ارتباطات جدیدی به وجود می‌آورد و درعین‌حال از طریق اشتراک ویروسی محتوا می‌تواند مشتریان جدیدی به وجود بیاورد.


به‌ علاوه اگر قرار است بخشی از محتوا به بیشترین موفقیت برسد قبل از آغاز توسعه مرتبط باید این موضوع را مدنظر قرار داد، آگاهی از این موضوع که آیا قرار است محتوایی در توییتر به مصرف برسد یا خیر، استفاده از وبلاگ‌های کوچک اما مدنظر یا پنجره‌های کشویی دارای اطلاعات ارزشمند اولین گام مهم برای ایجاد محتوایی ست که افراد واقعاً آنرا خواهد خواند و از سایت‌های خود به آن لینک خواهند کرد.

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که حتی اگر برای مخاطبان هدفتان مرتبط ‌ترین محتوا را ارائه دهید درصورتیکه در رسانه مناسب عرضه نشود فایده‌ای نخواهد داشت.

رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً توییترهمگی به امر تقویت گفتگوی مرتبط با کاربران می‌پردازند و به مسیر کلیدی برای متخصصان PR تبدیل‌ شده‌اند تا موضوعات برند را با روزنامه‌ نگاران، وبلاگ نویسان و هر فرد مرتبط دیگری به صورت روزانه به اشتراک بگذارند. ایجاد رابطه پایدار با عاملان کلیدی موجب تقویت اعتبار برند در نظر مخاطبان هدف شده و مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان جدیدی را برای وب سایت شما رقم می‌زند.

ایجاد روابط استراتژیک

متخصصان روابط عمومی مانند کارشناسان سئو بر اهمیت ایجاد روابط کلیدی با صاحبان صنایع مرتبط، واقف هستند. چنین روابطی چه با خبرنگاران و وبلاگ نویسان، چه با متخصصان و ارزیاب‌های صنایع یا سایر شرکت‌هایی فعال در حوزه مشابه به ایجاد برند به عنوان یک منبع آنلاین معتبر کمک می‌کند.
وقتی به عنوان یک منبع معتبر شناخته شود، لینک‌ها چه به صورت دائمی و چه به صورت موقتی با سهولت بیشتری به دست خواهند آمد.

به دست آوردن جایگاه و لینک‌های با کیفیت برای محتوای مرتبط به سایت شما کمک می‌کند تا بیشتر به آن لینک شود و رتبه کلمات کلیدی افزایش می‌شود و در عین از بهترین شیوه‌های سئواستفاده می‌کنید. لینک‌هایی که به انها تأکید می‌شود به جز اینکه باعث ذکر نام برند می‌شوند یک تاکتیک PR مهم است که از طریق آن دامنه‌های معتبر به سایت شما متصل می‌شوند بدون اینکه شما لینکی ارائه کرده باشید.

پاندای معروف گوگل که در اوایل 2014 آغاز شد نشان می‌دهد که وقتی گوگل در یک موضوع خاص سایتی را معتبر اعلام می‌کند تضمینی است بر اینکه اکنون ذکر نام برند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند که انها فاقد ارزش سئو یکسانی به عنوان یک لینک واقعی با یک سایت هستند می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به افزایش رتبه شرکت شما کمک کنند و حجم ارزشمندی از بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو به سوی سایت شما سرازیر کنند.

این همان کاری است که متخصصان PR دهه‌هاست مشغول انجامش هستند و در دنیای دیجیتال روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود.
یک تیم روابط عمومی خوب با لینک سازی و قرار دادن موضوعاتی در سایت‌های متنوع و معتبر می‌تواند به کسب اعتبار یک برند در حوزه خود کمک کند. با توسعه صحیح PR ترافیک و فروش سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت و درعین‌حال سطح جدیدی از وفاداری به برند را از سوی مخاطبان به دست خواهید آورد.

جمع‌ب��دی:

موتورهای جستجو شیوه‌های قدیمی سئو را کنار گذاشته‌اند، شیوه‌هایی مثل اسپم کردن نظرات وبلاگ‌ها و واگذاری به دایرکتوری‌ها و در نتیجه ارزش PR از نظر افزایش ترافیک سازمانی روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود.
برندها با تغییر رویه از لینک سازی اتفاقی به سوی ایجاد محتوای باارزش اکنون قابلیت اعتبار سازی در حوزه فعالیت خود را دارند و محاوره‌های بامعنایی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند و اشتراک محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی و تاکتیک‌های سنتی‌تر روابط عمومی را ترویج می‌کنند.
یک تیم متخصص روابط عمومی، با آگاهی از اینکه چه مخاطبانی را هدف قرار دهند و از چه محتوای مناسبی استفاده کنند و نیز لینک سازی مؤثر و جاگذاری موضوعات متناسب، می‌توانند اعتبار خوبی برای برند شما به وجود بیاورند و آگاهی را ایجاد کنند که مشتریان جدیدی برای شما در پی داشته باشد

خدمات سئو بهینه سازی | طراحی سایت وب 2.0 | افزایش رتبه در گوگل | افزایش رتبه سایت

[ بازدید : 172 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 14:32 ] [ pouya ]

[ ]

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

در فضای بازاریابی اینترنتی بهینه‌ سازی موتور جستجو یا همان سئو اهمیت زیادی یافته است مخصوصاً اگر در پی توسعه شرکت خود هستید. اگر برندتان رقبای زیادی دارد یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو می‌توانید به نتایج مدنظرتان برسید .

[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]


ادامه مطلب

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 13:56 ] [ pouya ]

[ ]

بسته بندي کاغذي و مقوایی

« کاغذ ( Paper )

بسیاري از محصولاتی که از فیبر هاي سلولزي سـاخته شده اند اطلاق میگردد.» « مهم ترین ماده اولیه براي تهیه کاغذ یا گیاهان یکساله است و براي تهیه خمیر کاغذ از کاج – صنوبر – کاج آمریکایی و مواد دیگري مانند کاه گندم – پنبه – کتان و کاغذ باطله – الیاف – تفاله – نیشکر بعنـوان مـواد اولیـه استفاده می شود.» انواع بسته بندي کاغذي از نظر شکل الف )پاکتها ( Monarch ) که بر اساس ابعاد – اشکال – نوع – کاغذ – تعداد لایه ...... به انواع بسیار متنوعی تقسیم می شود مثل پاکت دارو- پاکت کاتالوگ – پاکت پول ب) کیفها و ساکها یا کیسه ها( Aag & Sacks )

انواع بسته بندي کاغذي با توجه به تعداد لایه هاي تشکیل دهنده

1. بسته هاي یک لایه نظیر پاکت نامه

2. بسته هاي چند لایه نظیر پاکت سیمان مزایاي بسته بندي کاغذي و مقوایی الف/« کاغذ از انعطاف پذیري خوبی برخوردار است .

ب/قابلیت شکل و چاپ پذیري خوبی را دارد.

3. در مقابل پاره شدن ، کشش و فشار مقاوم و محکم است.

4. کاغذ قابل بازیافت بوده و در محیط سریعا تجزیه می شود . »

5. « داراي قابلیت چاپ کاتالوگ و رنگ براي تبلیغات می باشد لذا فروش را بالا می برد

6. در هنگام تهیه کاغذ و مواد اولیه این بسته ها را می توان بصورت مقاوم به رطوبت . تهیه نمود.

7. قابلیت بسته بندي اقلام بهداشتی نظیر دستمال کاغذي را دارد.

8. مواد اولیه کاغذ ارزان بوده و از منابع طبیعی تهیه می شود

9. به منظور تهویه بسته هاي کاغذي و مقوایی با توجه به نوع محصول می توان به راحتی سوراخی تهیه نمود.

10. بسته هاي کاغذي و مقوایی تا حد زیادي در مقابل افزایش و یا کـاهش دما محصولات را محافظت مینماید.

11. به ابعاد و اشکال مختلف و به تبعیت از شکل محصول ، طریقـه عمـل و ...... می توان آنها را طراحی نمود

12. در صورت تکانها و حرکات ناشی از حمل ونقل مانع از آسیب رسیدن به محصول می شوند و در صورت برخورد محصول با بدنه بسته دچار خسارت نمی شوند.

معایب بسته بندي کاغذي و مقوایی

1. « کاغذ در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت خوبی ندارند.

2. نفوذ گاز یا روغن از کاغذ امکان پذیر است.

3. کاغذ از قابلیت دوخت خوبی برخوردار نیست .

4. کاغذ قابلیت اشتغال بالایی داشته و به زودي آتش گرفته و آنرا منتقل می نماید.

5. در بسته بندی جامدات استفاده می شود و به منظور بسته بندي مـواد فرار و مایعات باید آنها را با پوششهاي فلزي و پلاستیکی که مستلزم هزینه است پوشاند.فروش مونوپاد

6. در صورت استفاده از چسبهاي ضعیف و غیر مقاوم گرد و غبار ، رطوبت هوا بر روي محیطهاي محلهاي اتصال اثر گذاشته و آنها را سست میکنـد. این نقطه ضعف در محصولات سنگین به ویژه در پایین بسته که محل اثـر وزن محصول است بسیار دیده می شود.»

[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:55 ] [ pouya ]

[ ]

بسته بندي پلاستیکی

بسته بندي پلاستیکی یا ظروف پلاستیکی

« پلاستیک ترکیباتی هستند با زنجیـره طـولانی و بوسـیله پلیمریزاسـیون ترکیبات ساده که منومر نام دارند شکل گرفته اند که به دو دسته تقسیم می شوند.

1. ترموپلاست ها

موادي هستند که با گرما نرم و در اثر کاهش حرارت سخت می شـوند . ایـن مواد بعلت داشتن خواص از قبیل مقاومت در برابر ضربه – کشش – سایش – و خراش در بسته بندي هاي مختلف استفاده می شود و در ساخت جعبـه هـاي شفاف – جواهرات – لوازم آرایش – بطري هاي بادي – جعبه ها و بشکه هـاي براي بسته بندی محصولات غذایی – روغنها- چربی ها – گازوئیل و نوشابه ها و شامپوها بکارمیرود.

2 . ترموستها

پلاستیکهایی هستند که در اثر گرما ذوب و پس از سرد شدن مجدا تحت تاثیر گرما قرار نمی گیرند تا زمانی که در دماي بسیار بالا بسوزند این مواد از آنجاي که مقاومت خوبی دربرابر روغنها – اکسیداسیون و چربیها دارند و از طرفی بی بو و شفاف هستند لذا در کلیه صنایع – براي بسته بندي کوتاه مدت نظیر آب آشامیدنی و در مصارف بهداشتی و دارویی بکار می روند و همچنیین از انـواع مختلف ترموستها بصورت آستر و لاك جهت پوشش داخلی قوطیهـاي بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود . »

مزایا بسته بندي پلاستیکی

1 . داراي وزن مخصوص کم و قیمت نازلند

2. از قابلیت شکل پذیري بالاي در دستگاههاي اتوماتیـک بسـته بنـدي برخوردارند

3. آنها در برابر تعداد زیادي از کالا هاي بسته بنـدي شـده کـه خاصـیت اسیدي و یا قلیایی دارند مقاومند.

4. پلاستیکها به انرژي کمتري در تولید و شکل دهی نسبت به قوطی فلزي و بطري شیشه اي نیاز دارند.

5. با اضافه نمودن افزونی هاي مجاز میتوان خصوصیات پلاستیک را بهبود بخشید.»

6. « پایداري شیمیایی بالایی دارند .

7. محدویت کمتري در احتمال نشت و اثر مایعات وجود دارد.

8. سرعت تولید بالا داردند. 9. قابلیت بازیافت و استفاده مجدد جزء در موارد خاص دارند.

10. قابلیت چاپ ، تزئین و جلوه بسیار مطلوبی داردند.»

معایب بسته بندي پلاستیکی

1. « قابلیت برگشت پلاستیکها به محیط زیست بسیار بطئی و کند است و تجزیه آن مشکل در نتیجه چرخه طبیعت را برهم می زند.

2. اکثر پلاستیکها به اشعه ( UV ) خورشـید حساسـند و مشـکلاتی از قبیل شکنندگی یا بروز بیماریها را موجب می شوند.

3. عموما از پلاستکها در دماي بالا نمی توان استفاده نمود.چاپ کاتالوگ

4. مواد افزودنی مانند پلاستیسا یزرو .... به منظور افزایش قابلیتهاي نظیر انعطاف بیشتر و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بـنفش غالبـا مشـکلاتی در بازیافت بوجود می آورد.»

5. « از معایب مهم پلاستیک این است که بعنوان مـاده کمـک کننـده در کارخانه استفاده و در هنگام تماس با مواد غذایی به مواد غذایی منتقل می شود.»خرید مونوپاد

[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:48 ] [ pouya ]

[ ]

بسته بندي فلزي

بسته بندی فلزي یا ظروف فلزي (حلبی)

در شناخت بسته هاي فلزي عموما از دو دسته مواد استفاده می شود.

1. « مواد اولیه اي که در ساختمان اصلی ظروف بسته را تشکیل می دهد

2. موادي که نقش کمکی دارند بدین معنی که براي مقاوم نمودن بسـته در برابر خوردگی و ....... از آنها استفاده میشود. براي تولید و ساخت بسته هاي فلزي برحسب نوع کاربرد از مواد اولیه مختلفی استفاده میشود . زیرا بسته ها در کاربرد هاي متنوع داراي خـواص متفـاوت هستند . مواد اولیه مورد استفاده در بسته هاي فلزي آلومینیموم ، قلع ، آهن ،

نیکل ، روي و سرب می باشد که بصورت مواد خام معدنی بـوده کـه بعـد از استخراج و انجام فرآیند هایی تغلیظ گردیده و بهره برداري می شوند بعنوان مثال از آلومینیوم و مقدار کمی ار روي و آهن براي تهیه ظروف آشـپز خانه استفاده می شود که مقاومت زیادي در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دارد .

براي افزایش در مقابل زنگ زدگـی در صـد منگنـز را تـا 25/1 % افـزایش میدهند. ویا صابونها و مواد پاکنند ه اسیدیته ضـعیفی هسـتند کـه از فویـل آلومینیوم استفاده میگردد. از فولاد بـراي تهیـه ظـروف و بشـکه اسـتفاده میشود.» مزایا استفاده از قوطی فلزي در بسته بندي - « اغلب آنها در مقابل ضربه هاي خارجی مقاوم هستند - قوطی هاي فلزي در مقابل درجه حرارت بالا ( استریلیزاسیون ) از مقاومت بالاي برخودار است. - مواد اولیه بسته بندي از مقاومت فوق العاده اي نسبت به نفوذ آب ، رطوبت ، نور و اکسیژن برخوردار است . - خاصیت مسموم کنندگی آن بسیار پائین است .چاپ

معایب استفاده از قوطی هاي فلزي در بسته بندي

1. در آنها پدیده خوردگی در مقایسه با مواد اولیـه بسـته بنـدي دیگـر سریعتر ایجاد می شود در اثر خوردگی تغییراتی در سطح و داخل قـوطی ایجاد می شود بخصوص هیدروژن آزاد شده در داخل قوطی منجر بـه بـاد کردگی قوطی فلزي و در نتیجه سوراخ شدن آن می شود.

2. خوردگی حاصل در قوطی فلزي می تواند باعث تغییـر رنـگ و کـاهش ویتامینهاي محتواي موجود گردد.»

لوازم جانبی اپل

[ بازدید : 184 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:41 ] [ pouya ]

[ ]

بسته بندي شیشه اي

الف )بسته بندي شیشه اي یا ظروف شیشه اي

یکی از قدیم ترین ظروف بسته بندي مواد ظروف شیشه اي است در باسـتان قدیم ساخت بطریهاي شیشه اي یک صنعت مهم بشمار می رفته است

مزایا شیشه و ظروف شیشه اي در بسته بندي کالا

- شیشه از نظر شیمیایی خنثی است به عبارتی با محتواي درون خود هـیچ واکنشی نشان نمی دهد ، طعم و مزه محصول در بسته بندی شیشه بـدون تغییر حفظ می شود.

- شیشه غیر قابل نفوذ ،

فاقد بو و بهداشتی می باشد.

- ظرف شیشه اي از استحکام خوبی برخوردارند و به اشـکال ، انـدازه هـا و رنگهاي مختلف ساخته می شود

شیشه شفاف بوده و اجازه رویت محتواي خود را به خریدار و عرضه توسط فروشنده در فروشگاههاي زنجیره اي می دهد.ویژگی بسته بندي شیشه اي -

« باید نیازهاي مصرف کننده نهایی را برآورده سازد - باید خصوصیاتی دارا باشد که آنرا براي عملیـات شـکل دادن مناسـب میسازد - باید با هزینه هاي تولید شود که در بازار فروش رقابت کند .» چاپ کاتالوگ

معایب شیشه و ظروف شیشه اي

- « شیشه حساس به شو کهاي حراراتی و عوامل خارجی است لـذا میـزان درصد شکستن شیشه یا ظروف شیشه اي در مقایسه با مواد اولیه بسـته هاي دیگر بالا است. - ظروف شیشه اي وزن زیادي دارد که باعث افزایش هزینه حمل ونقـل آن نسبت به انواع دیگر بسته بندي می شود. - این خطر وجود دارد که در هنگام پرنمودن محصول در ظروف شیشـه اي قسمتی از آن خرده شده به مواد غذایی انتقال یابد.» قاب موبایل

[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:35 ] [ pouya ]

[ ]

خصوصیات یک بسته بندي مناسب

1. جلب توجه نموده و چشمگیر باشد.

2. اطلاعات مندرج روي بسته بندی باید واضح و روشن باشـد .

اطلاعـات شامل ( نام سازنده – ترکیبات محصول – قیمت – وزن – نحوه استفاده و از همه مهم تر نقطه قوت و یژگی محصول را نشان می دهد ) .

3. ایجاد تصورات ذهنی و بصري مناسب براي مصرف کننده

4. برقراري ارتباط مناسب با محتواي داخل بسته بندي

5. بسته باید مقرون به صرفه باشد.

6. بسته باید به فروش کمک نماید ( عملکرد تبلیغاتی )

7. بسته باید بر طبق قوانین دولت و محیط زیست ساخته شود.

8. بسته باید بادوام بوده تا در برابر شرایط ناهنجار حمل ونقل مقاوم باشد.

9. بسته بندی محصولات هر کشور باید با توجه به هنجارهاي فرهنگی آن جامعه طراحی و ارائه گردد .

10. آسان باز و بسته شود یا طرز استفاده از آن براي نوبتهاي بعدي است .

11. ایجازگویی و پرهیز از طرحها و فرمها و نقوش شلوغ خسته کننده است .چاپ کاتالوگ

[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:13 ] [ pouya ]

[ ]

معایب بسته بندی

معایب بسته بندي

« معایب یک بسته بندی صیحیح در مقابل محا سن آن ناچیز اسـت ولـی در یک کلام عیب بسته بندي را در افزایش هزینه تولید می دانند و از طرفی در صورت عدم بازیافت و تجزیه در محیط زیست آلودگی محیط زیست مهمترین عیب بسته بندي محسوب می گردد و در خصوص افزایش هزینه تولید با توجه در نتیجه در حین نگهداري، حمل ونقل براي بسیاري از کالاها غیـر تحملـی منجر به کاهش هزینه می گردد.»

اهداف بسته بندي

1. « محافظت از محصول و مصرف کننده

2. ایجاد اطمینان از کالا

3. فراهم کردن راحتی مصرف کننده

4. وسیله اي براي ایجاد ارتباط با مشتري : مطالب در ج شده بر روي بسته بندی و دفترچه راهنما ي محصول اطلاعات مهم را به مصـرف کننـده منتقل می سازد.پاوربانک

5. داشتن ارزش استفاده مجدد : با توجه به تنوع کالا ها و مارکهاي مختلف یک بسته بندي می تواند موجب متمایز و برتري محصول گردد

6. تقسیم بازار : با توجه به الگو هاي مصرف متفاوت در جوامـع و تفـاوت الگوي خرید و مسائل (قدرت خرید) ، در طراحی بسته بنـدي بایـد دقـت بیتشري نمود.چاپ کاتالوگ

7. تجلی هویت خاص براي یک محصول: بایـد متناسـب بـا شخصـیت و روحیات بازار مورد نیاز خود طراحی شود ، شخصیت فرد را با مصـرف آن مرتبط می سازد .

8. بهره برداري بیشتر از بازارهاي بالقوه : در بازار هـاي کـالاي مصـرفی ، بسته بندی مناسب با درج مواد جدید مصرف روي بسته بندي کالا میـزان مصرف آن را تشویق می کند.

[ بازدید : 188 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 تير 1394 ] [ 11:04 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]