اتاقی برای کوچولوها


اتاقی برای کوچولوهاچیدمان اتاق کودک یکی از دشوارترین و مهمترین مراحل چیدمان محیط خانه است، چون عزیزترین عضو خانواده در آن زندگی می کند.
بنابراین به سلیقه، دقت و دانش بسیار نیاز دارد. همچنین کودک ما هر روز که بزرگتر می شود، نیازها و خواسته هایش نیز تغییر می کند، در نتیجه باید چیدمان اتاق او براساس نیازش تنظیم شود.
● اتاق کودکان زیر پنج سال
اگر قرار است به زودی مسافر کوچکی پا به خانه شما بگذارد و در تقلای آمادگی وسایل او هستید پیش از هر اقدامی، چند نکته اساسی را در این زمینه به خاطر داشته باشید.
نخست رنگ اتاق است؛ زیرا همه ما طبق پیش زمینه ذهنی خود برای دختر رنگ صورتی و برای پسر رنگ آبی را انتخاب می کنیم. سیسمونی کودک
در حالی که می تواند همیشه هم این گونه نباشد. رنگهای لیمویی و سبز روشن هم رنگهای مناسبی هستند که فضای اتاق را روشن تر و وسیع تر نشان می دهد.
ناگفته نماند، بهترین نوع رنگ برای اتاق کودک رنگ روغن قابل شستشو است در صورتی که قادر به تأمین این هزینه نیستید حداقل به مقدار یک متر از ارتفاع آن را رنگ بزنید؛ زیرا بارها اتفاق می افتد که کودک نوپای شما با دستهای کثیف دیوار را نیز کثیف نماید یا روی آن نقاشی بکشد. پرده های اتاق کودک نیز بهتر است کوتاه باشد تا او قادر به کشیدن آن نباشد.
از انباشت وسایل بخصوص کالاهای تجملاتی و غیرضروری بپرهیزید؛ چون کودک ما نیاز به فضایی ساده، سالم و البته شاداب دارد.
بنابراین انباشت وسایل بدون دقت در نظافت و گردگیری به موقع امکان بیماری را فراهم می کند.
همچنین، به دلیل عوارض و خطرات وسایل پلاستیکی بهترین محصولات برای اتاق کودک محصولات چوبی اند، اما همواره به خاطر داشته باشید همین کالاها اگر با دقت تهیه نشود، آسیب زا خواهد بود. از تهیه وسایل نوک تیز، مرتفع و... بپرهیزید.
گرچه شما علاقه مند به وسایل زیبا و جذاب برای کودک خود هستید، اما همواره به خاطر داشته باشید امنیت کودک مهمترین اصل است. میز و صندلی کودک
نکته دیگر اینکه، کف پوش اتاق کودک باید از نوع قابل شستشو باشد و چنانچه از پارکت استفاده می کنید به هنگام صدمه آن را به موقع تعمیر کنید؛ زیرا این خرابی ضمن آنکه خاک را در خود نگه می دارد، می تواند برای سلامت کودک نیز خطرناک باشد.
همچنین، از آنجا که هر چه محرکهای محیط کودک بیشتر باشد روند رشد او آسان تر انجام می شود، می توان با نصب نقاشیهای رنگارنگ از تصاویر مختلف این فضا را مناسب بسازید. در همین زمینه نیز عروسکها و اسباب بازیها می توانند نقش قابل توجهی داشته باشند.
نکته بعد اینکه در تهیه سیسمونی کودک سن او را نیز در نظر بگیرید. به هر حال کودکان ما بسرعت در حال رشد هستند. بنابراین تخت یا کمد او را به گونه ای انتخاب کنید که امکان استفاده بیشتر و حتی برای آینده نیز باشد.
برای نمونه، شما می توانید با برداشتن حفاظ تخت کودک برای دوران نوجوانی، کاناپه جذابی تهیه کنید. به هر حال زیبایی چیدمان مناسب منزل به معنای صرف هزینه زیاد نیست، بلکه استفاده بهتر از امکانات است.
ناگفته نماند، کودکان از سه سالگی به طور جدی تر با محیط ارتباط برقرار می کنند.
بنابراین فضای اطرافشان باید ضمن جذابیت در تقویت حس کنجکاوی آنها مؤثر باشد.
● اتاق کودکان بالای پنج سال
بسیاری از نکاتی که پیش از این خواندید برای این سن هم مؤثر است. اما چند نکته خاص نیز وجود دارد؛ چون کودکان در این دوره وسایل بیشتری دارند و به کمدها و قفسه های بیشتری نیاز است. همچنین اگر دو کودک مشترک از اتاقی استفاده می کنند حریم هر کدام را مشخص کنید تا مشکلی در ارتباط آنان ایجاد نشود.
بهره مندی از تختهای دو طبقه نیز می تواند کارکرد مؤثری در افزایش فضا داشته باشد حتی هنگام تهیه تخت می توانید نوعی را انتخاب کنید که دارای کشو باشد.
در صورتی که امکان خرید تخت وجود ندارد، می توان از قفسه های فلزی نیز برای سامان دادن وسایل فرزندان استفاده کرد.
ناگفته نماند، برای جذابیت بیشتر اتاق می توان از رنگهای هماهنگ استفاده نمود.چ
ikea iran .ایران ایکسیا

[ بازدید : 210 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 28 اسفند 1393 ] [ 10:24 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]