رسپی ماهی سالمون

رسپی سالمون

ماهی سالمون یکی از اعضای خانواده آزادماهیان است. آزادماهیان، ماهیانی هستند که به تخم گذاری در آب شیرین رودخانه ها علاقه دارند به همین علت، با وجود زندگی در دریا یا اقیانوس، برای تخم گذاری بر خلاف جریان آب شنا می‌کنند و به رودخانه باز می‌گردند تا در آنجا تخم گذاری کنند. پس از تخم گذاری دوباره به دریا بازمی‌گردند و این چرخه تکرار می‌شود. سالمون نوعی ماهی روغنی است. گوشت آن سفت و پرچرب بوده و چربی در تمام قسمت‌های گوشت پراکنده است. چربی این آبزی از نوع غیراشباع و حاوی اسیدهای چرب امگاـ۳ است و پروتئین آن با کیفیت و حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. قزل آلا و ماهی سالمون هر دو عضو اعضای خانواده آزادماهیان هستند اما گوشت بدن ماهی سالمون صورتی است. همچنین ماهی سالمون خلاف ماهی قزل آلا از پایین تنه خال ندارد. فک ماهی قزل آلا بالاتر از چشمش قرار می گیرد، در حالی که فک بالای ماهی سالمون، از چشمش بالاتر نیست. با توجه به اینکه ماهی سالمون منبع مناسبی برای ویتامین D و E محسوب می‌شود و نسبت به ماهیان دیگر امگا-3 و پروتئین بیشتری دارد تقاضای نسبتاً زیادی برای آن وجود دارد. برخی پرورش دهندگان ماهی قزل آلا، با تغییر سبد خوراک ماهی های قزل آلا در آخرین مراحل پرورش، گوشت آن ها را رنگی می‌کنند تا بتوانند به جای ماهی سالمون، گران‌تر بفروشند.

دو مورد از مهم‌ترین تفاوت های رسپی ماهی سالمون و قزل آلا این است که :

- نیمه پایین تن ماهی سالمون، بر خلاف قزل آلا خال ندارد.
- فک بالای ماهی سالمون، هرگز از چشمش بالاتر نمی‌رود، اما فک قزل آلا همیشه بالاتر از چشم آن است.

خواص سالمون و فواید ماهی سالمون

ـ ارزش غذایی ماهی سالمون
(بارزترین فواید ماهی سالمون)

همه ماهی ها دارای خواص زیادی هستند. خواص سالمون نیز متعدد است. این ماهی دارای گوشت سفت و پرچرب است. چربی ماهی سالمون به صورت غیراشباع و دارای اسیدهای چرب امگا33 می باشد. پروتئین های موجود در ماهی سالمون دارای اسید آمینه است. وجود ریز مغذی‌هایی از قبیل ید، کلسیم، فسفر، سلنیوم، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین‌های B12، A و D از دیگر فواید ماهی سالمون است. به طور کلی خواص سالمون را در موارد زیر می توان جستجو کرد.

برچسب ها: رسپی ماهی سالمون , خواص سالمون ,

[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 23 بهمن 1395 ] [ 13:12 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]