اصول چاپ چهار رنگ قسمت دوم

قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله
مدل 3 بعدي يا مدل علمي رنگ:
اولين تلاشها براي تهيه نقشه و يا مدلي رياضي و علمي براي رنگ به اواسط قرن نوزدهم برميگردد. در طول چندين دهه مدلهاي مختلفي براي فضاي رنگ (آن طور که چشم انسان ميبيند) معرفي شد. بيشتر اين مدلها رنگ را به صورت يک پديده فيزيکي و رياضي سه بعدي در نظر ميگيرند و آنرا در يک دستگاه مختصات با سه مولفه رنگ يا فام (Hue)، شدت رنگ يا درجه اشباع (Saturation) و درجه روشنايي (Lightness) نمايش ميدهند.

ته رنگ يا فام:
کيفيت متمايز کننده رنگها از يکديگر را فام ميگويند. وقتي از يک رنگ نام برده ميشود منظور رنگ خاصي است مثل آبي، قرمز، نارنجي و...

خلوص يا اشباع:
درجه اشباع که به آن شدت رنگ (Color Intensity) نيز گفته ميشود در واقع وضوح يا روشني رنگ است و مشخص کننده ميزان چرکي و تميزي رنگ ميباشد.


روشنايي يا درخشندگي:
درجه روشنايي به ميزان روشني يا تاريکي رنگ مربوط ميشود و مشخص ميکند که به چه ميزان به سفيدي يا سياهي نزديک است.

در بخش چاپ با رنگهاي مزبور و استفاده از مشکي تتقريبا تمام رنگها به دست ميآيد. در واقع نور سفيد تابيده شده به کاغذ که شامل سه رنگ اساسي و فيزيکي (RGB) است در برخورد با رنگهاي کاهشي و انعکاس از آنها، بخشي از محتواي قرمز، سبز و آبي خود را از دست ميدهند و در نور بازتابيده بخشي از هريک از نورهاي قرمز، سبز و آبي کاهش يافته و نتيجتا رنگ ديگري در چشم ايجاد ميشود.

محدوديتهاي رنگي:
مدل علمي يا سه بعدي رنگ، مدلي است که براي نمايش همه رنگهاي قابل رويت تهيه شده است. بقيه مدلها همچون رنگهاي افزايشي (RGB) يا رنگهاي کاهشي (CMYK) توانايي بازسازي همه رنگهاي قابل رويت را ندارند.به عبارت ديگر محدوده يا گاموت رنگي مدل CMYK از محدوده رنگي مدل RGB کوچکتر بوده و محدوده رنگي مدل RGB از محدوده رنگي تمام رنگهاي قابل رويت کوچکتر است.

[ بازدید : 208 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 12:43 ] [ pouya ]

[ ]

اصول چاپ چهار رنگ

اصول چاپ چهار رنگ:
چاپ رنگي بر اساس سه رنگ اصلي يا اوليه که عبارتند از زرد، مژنتا و سايان که مجموعه تقريبا نامحدودي از رنگها را ايجاد ميکنند بنا نهاده شده است. در اين مجموعه رنگ چهارمي را نيز اضافه ميکنند که رنگ مشکي است. از اين روست که به روش چاپ چهار رنگ هم ميگويند.

تفکيک رنگ:

اولين قدم در هر سيستم چاپ رنگي تفکيک رنگ است. در اين مرحله به وسيله عکاسي،پيمايش الکترونيکي يا اسکنر، و يا نرم افزارهاي رايانه اي نسبت به تفکيک رنگ (Color Separation) اقدام ميکنيم. با جدا کردن رنگهاي مختلف طرح و تهيه رنگهاي قابل قبول براي چاپ، چهار فيلم تک رنگ به دست ميآيد.

طيف رنگ:

طيف رنگ عبارت است از محدوده کامل طول موجهاي مرئي، که از طول موج بلند (قرمز) تا طول موجهاي کوتاه (بنفش) را شامل ميشود. بطور کلي رنگهايي که در طبيعت وجود دارند و داراي طيف رنگي ميباشند، با طيف رنگي موجود در صفحه نمايش و آنچه محصول چاپ است متفاوتند و هريک داراي محدوده رنگي يا گاموت مخصوص به خود است.


رنگهاي افزايشي (Additive Primaries)
رنگهاي قرمز، سبز و آبي چون به يکديگر افزوده شوند رنگ سفيد به وجود ميآيد. از اين جهت به اين رنگها رنگهاي افزايشي يا رنگهاي اوليه ميگويند.

رنگهاي مکمل:
رنگهاي مخالف هريک از اين سه رنگ را رنگهاي ثانويه مينامند.هريک از رنگهاي ثانويه به ترتيب از دو رنگ اوليه تشکيل ميشود. رنگهاي ثانويه عبارتند از سبز، آبي (سايان)، سرخ آبي (مژنتا) و زرد. معمولا رنگهاي نيم سايه اي ترام (Halftone Color) در چاپ، از شبکه اي از نقاط رنگي (سايان، مژنتا، زرد و مشکي) با اندازه هاي مختلف تشکيل شده اند. هر شبکه از نقاط، داراي زاويه اي خاص ميباشد که به آن زاويه ترام ميگويند.

رنگهاي کاهشي:
در اين سيستم از ترکيب رنگهاي سايان، مژنتا، و زرد که رنگهاي اصلي محسيوب ميشوند رنگهاي ديگر (رنگهاي فرعي) بر روي کاغذ ساخته ميشوند.
قیمت چاپ ، مجتمع چاپ ، چاپخانه ، چاپ ، چاپ افست ،بسته بندی ، چاپ کاتالوگ ، چاپ مجله

رنگهاي فرآيندي:
رنگهاي فرآيندي رنگهاي توليد شده از 4 رنگ اصلي ميباشند (4 مرکب رنگهاي اصلي) که با درصدهاي مختلف از صفر تا 100 درصد چاپ ميشوند. از ترکيب و در کنار هم قرار گرفتن درصدهاي مختلف چهار رنگ اصلي، درصدهاي مختلفي از رنگهاي جديد به دست ميآيد.

[ بازدید : 219 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 12:40 ] [ pouya ]

[ ]

زبان‌های تُرکی (2)

دستور زبان

این گروه زبان‌ها پیوندی هستند یعنی کلمات و افعال با اضافه شدن پسوند معنی دیگری یا حالت زمانی متفاوتی را به خود می‌گیرند. همچنین یکی از مشخصات زبان‌های ترکی هم آهنگی اصوات است.


گروه‌ها

درصد گویشوران خانواده زبان‌های ترکی‌تبار

ترکی استانبولی

۴۳٪

ترکی آذربایجانی

۱۵٪

ازبکی

۱۴٪

قزاقی

۱۰٪

اویغوری

۶٪

ترکمنی

۴٪

تاتاری

۳٪

قرقیزی

۲٪

سایر زبان‌های ترکی

۳٪

در طی مهاجرت‌های بسیار اقوام مختلف ترک، زبان ایشان از همدیگر و نیز زبان‌های مختلف بخصوص زبان‌های ایرانی، عربی و مغولی تأثیراتی گرفته‌است که باعث پیچیدگی تاریخ و سیر تحول این زبان‌ها شده‌است و از لحاظ گروه‌بندی دشواری‌هایی ایجاد نموده‌است. در نتیجه چندین سیستم متفاوت برای دسته‌بندی این زبان‌ها پدید آمده‌است. یکی از رایج‌ترین دسته‌بندی‌های انجام گرفته، زبان‌های ترکی را به شش خانواده تقسیم می‌کند که عبارتند از[۷]:

ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی

خانوادهٔ چوواش (اُغور یا بلغار)

خانوادهٔ شمال غربی (قبچاق)

خانوادهٔ جنوب غربی (اُغوز)

خانوادهٔ جنوب شرقی (اویغور)

خانوادهٔ شمال شرقی (سیبری)

خانوادهٔ خلجی (آرغو)

[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 12:25 ] [ pouya ]

[ ]

زبان‌های تُرکی (1)

زبان‌های تُرکی یا به اصطلاح دقیق‌تر زبان‌شناسی، زبان‌های ترکی‌تبار (Turkic Languages) یک خانواده زبانی شامل سی و پنج زبان می‌باشد که عموما توسط مردمان ترک‌تبار تکلم می‌شوند. این خانوادهٔ زبانی به عنوان بخشی از خانوادهٔ پیشنهادی زبان‌های آلتایی در نظر گرفته شده است.

سایت ترجمه انگلیسی به فارسی ، ، ترجمه فارسی به انگلیسی

این زبان‌ها در منطقهٔ وسیعی از شمال آسیا، شمال و غرب چین تا غرب آسیا، بخش‌هایی از خاورمیانه، سواحل مدیترانه، آسیای مرکزی و اروپای شرقی استفاده می‌شوند. جمعیت متکلمان این زبان‌ها به عنوان زبان مادری حدود ۱۷۰ میلیون تن تخمین زده می‌شود.

تایپ فوری ، ترجمه فوری ، ترجمه متون تخصصی

زبان ترکی استانبولی دارای بیشترین تعداد گویشوران زبان‌های ترکی‌تبار که عمدتا در آناتولی و بالکان، زبان مادری حدود ۱۵٪ از تمام ترک زبانان می‌باشند.شاخهٔ زبان‌های اغوز که بیشترین جمعیت ترک زبانان را تشکیل می‌دهد به صورت دوطرفه در میان زبان‌های ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، قشقایی، ترکمنی، تاتاری کریمه، گاگائوز، ترکی گاگائوز بالکان و ... دارای اشتراکاتی بوده و قابل فهم می‌باشند.[ کاربرد زبان‌های ترکی در مناطق متفاوت ایران از لحاظ تنوع لهجه‌ها و گروه‌های قومی تنها با منطقه قفقاز قابل مقایسه‌است و تعداد متکلمین این گروه‌های زبانی از چندین هزار همجون خلجها تا جمعیت چند میلیونی ترکی آذربایجانی متفاوت است.ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،

[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 12:17 ] [ pouya ]

[ ]

یک دکوراسیون سنتی( قسمت دوم)

۴) بافت را لمس کن: میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک
بافـت مشخصـه‌ای از یک شئ اسـت که با لمس‌کـردن یا دیدن به چشـم می‌آید. بافت می‌تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته‌ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می‌کند.
۵) شکل را بیازمای: شکل، خط بیرونی یک شئ را تشکیل می‌دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می‌گیرند. معمولاً شکل‌ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین‌کننده‌ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می‌توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.
۶) رنگ را در هم بیامیز:
در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته‌اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می‌یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت‌تاثیر قرار داده و روی فرم تأکید می‌کند، ضمن آنکه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می‌شود. کاربرد رنگ هم، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق می‌کند و در کاربرد رنگ، توجه به خصلت‌های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.
۷) حجم را بشناس: ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه
حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس‌ها و گوشواره‌ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسائل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می‌کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست.

[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 11:46 ] [ pouya ]

[ ]

یک دکوراسیون سنتی( قسمت اول)

دکوراسیون هر خانه‌ای معرف سلیقه بانوی آن خانه است.
می‌خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید هنر ناب ایرانی را وارد خانه‌هایتان کنید و از دکوراسیونی کاملا سنتی و زیبا بهره‌مند شوید.تاقچه‌ها، رف‌ها، ارسی‌ها، هشتی‌ها، حوض‌ها و باغچه‌ها، تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به‌کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد.طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی‌های فضایی که انسان در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند تداعی‌کننده اصولی باشد که در ادامه ۷ اصل از آنها را می‌خوانید:
۱) نور را دریاب: دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن
نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می‌شود. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم‌نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می‌تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را برطرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می‌تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می‌توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.
۲) فرم را بشناس:
فرم، توده فیزیکی یک شی است که سه‌بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می‌شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می‌دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است.صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودکر
۳) فضا را احساس کن:
فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته‌اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده موثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مساله‌ای که در رابطه با فضا مطرح می‌شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. در طراحی داخلی می‌بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان‌ها برای سهولت دسترسی‌های فضایی مد نظر قرار گیرد.

میز ناهارخوری ، ، ، چراغ مطالعه

[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 11:30 ] [ pouya ]

[ ]

انطباق کف پـوش ‌خـانـه با آب و هوا (قسمت دوم)

● ‌کف‌پوش‌های لینولیوم:
این نوع ‌کف‌پوش یک مخلوط طبیعی ساخته شده از روغن تخم کتان اکسید شده، خاک اره، سنگ آهک پودر شده، صمغ کاج و رنگ‌دانه‌های مختلف است. میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری
این مخلوط اولین بار در سال ۱۸۶۳ توسط یک شخص انگلیسی به نام فدریک دالتون ساخته شد.
این مواد بسیار مستحکم هستند و مدتها به صورت وسیعی در تمامی فضاها مانند آپارتمان‌ها و حتی مناطق صنعتی استفاده می‌شد تا اینکه ‌کف‌پوش‌های پلاستیکی در سال ۱۹۴۰ در دسترس مردم قرار گرفت.
‌کف‌پوش‌های پلاستیکی مصنوعی در مقایسه با این نوع کف‌پوش از نظر نگهداری بسیار راحت تر بوده و به طور چشمگیری بازار فروش لینولیوم را کساد کرد.
این روزها در بعضی مواقع مردم این دو نوع ‌کف‌پوش (لینولیوم و ‌کف‌پوش مصنوعی) را با یکدیگر اشتباه می‌کنند؛ در صورتی که مواد تشکیل دهنده آن دو کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.
تنوع رنگ در ‌کف‌پوش‌های لینولیوم بسیار زیاد است و آنها به صورت ورقه‌ای در بازار موجود‌ند.
● کاشی‌های کف چرمی
این نوع از کاشی‌ها نیز در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارد. آنها می‌توانند خیلی زیبا و شیک باشند و عایق‌های بسیار خوبی برای صدا محسوب می‌شوند.
در زیر پا خیلی نرم و لطیف احساس می‌شوند و ظاهری بسیار لوکس و گران‌قیمت دارند.
در طول زمان شکل چرم عوض می‌شود رنگ و جنس آن تغییر می‌کند و همیشه دست نخورده و تازه به نظر نمی‌آید. استفاده از ‌کف‌پوش‌های چرمی‌زیاد مقرون به صرفه نیست اما بسیار زیبا و فریبنده است.
این نوع کاشی‌های کف با طراحی مد روز و یا حتی مدل‌های قدیمی‌و سنتی برای کتابخانه‌ها بسیار مناسب‌اند.
بهتر است از کاشی‌های چرمی‌در محیط‌هایی با آب و هوای خشک یا در رطوبت زیاد استفاده نشود. کاشی‌های کف چرمی‌حداقل ۲ بار در سال باید واکس بخورد و بدین‌منظور باید با فروشنده، نصاب و یا توزیع کننده آنها قبلاً مشورت کنیم.
● موزاییک
این نوع کف یک طرح یا تصویر مجازی از قطعات کوچک است.
این قطعات کوچک شامل مرمر و یا شیشه هستند. رومیان چیزی را که ما امروزه موزاییک می‌نامیم، توسعه دادند و آن را بر روی کف و دیوار استفاده می‌کردند. کلیساهای وابسته به روم شرقی نمونه بسیار خوبی از استفاده از موزاییک‌های بسیار رنگارنگ و شگفت‌انگیز است که در آنها قطعات کوچکی از طلا نیز دیده می‌شود.
برای اینکه ثابت کنیم ایده‌های بزرگ و قدیمی‌از بین نمی‌روند، در طراحی‌های جدید نیز به صورت گسترده‌ای از موزاییک استفاده می‌شود.
نمونه‌ها و طرح‌های قدیمی‌موزاییک را می‌توان در شهر پمپئی(یکی از شهرهای ایتالیا) مشاهده کرد و نمونه‌های مدرن و امروزی آن را که دارای رنگ‌های بسیار شفاف و زنده‌ای هستند، در حمام، آشپزخانه و یا اتاق اصلی خانه استفاده می‌کنند.
● پوشش‌های ارتجاعیدکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه
کف این پوشش‌ها ساخته شده از موادی است که شکل خود را حفظ می‌کند. این نوع کف شامل موادی مانند چوب پنبه، لینولیوم (یک نوع مشمع کف)، لاستیک و ‌کف‌پوش پلاستیکی است.
آنها از سنگ سرامیک، کف‌های سیمانی و حتی از ‌کف‌پوش‌های چوبی نرم‌ترند.
این بدین معنی است که آنها در زیر پا بسیار راحت هستند و شما می‌توانید برای مدت طولانی روی آنها بایستید.
‌کف‌پوش‌های ارتجاعی همچنین عایق‌های ضد صدای بسیار مناسبی هستند و از آنجا که آنها از انواع دیگـر ‌کــف‌پوش‌ها نــرم‌ترند، به راحــتی خــراش پیدا می‌کنند و نبـاید با اجــسام سخت شست وشو شوند.
پوشش‌های ارتجاعی کف به راحتی منقبض و منبسط می‌شوند که این مسأله بستگی به رطوبت و درجه هوا دارد.
پــس قبل از نصب این نوع ‌کف‌پوش ابتدا اجازه دهید تا این ‌کف‌پوش‌ها خود را با محیط و نوع آب و هوا تطبیق دهند و سپس آنها را بر روی زمین نصب کنید. ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،

[ بازدید : 211 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 11:04 ] [ pouya ]

[ ]

انطباق کف پـوش ‌خـانـه با آب و هوا (قسمت اول)

در فضاهای بسته طرح و رنگ کف‌و سقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از وسایل از جمله، فرش، مبلمان، میزها و کمدها را می‌توان با رنگ کف‌خانه هماهنگ کرد. در مطلب حاضر به معرفی چند نوع کف‌پوش‌های متداول می‌پردازیم:
● ‌کف‌پوش‌های چوب پنبه‌ای
این نوع کف‌پوش از چوب پنبه حقیقی ساخته شده و از پوست درخت بلوط گرفته می‌شود که اغلب در مناطق مدیترانه‌ای مخصوصاً در کشور پرتغال بسیار یافت می‌شود. به دلیل اینکه برای تولید این ‌کف‌پوش احتیاج به پوست درخت بلوط داریم، لذا تولید آن برای اکوسیستم مخرب نیست. میز ناهارخوری ، ،دکوری منزل ، مبل راحتی
از این نوع کف‌پوش در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که انعکاس صدا در آنجا مهم است و می‌خواهند محیطی آرام داشته باشند مانند استودیوها. چوب پنبه رنگی گرم دارد و به دکوراسیون خانه و یا اتاق حالتی بسیار زیبا و طبیعی می‌بخشد.
این کف‌پوش معروف است به اینکه جزو راحت‌ترین نوع کف‌پوش‌ها برای پا محسوب می‌شود و همچنین عایق صدای مناسبی نیز هست.
کف‌پوش چوب‌پنبه‌ای در تمام نقاط خانه مانند آشپزخانه و حتی کتابخانه ‌کف‌پوش مناسبی است.
مانند ‌کف‌پوش‌های چوبی، ‌کف‌پوش چوب پنبه‌ای نیز می‌تواند به وسیله واکس و یا پلییوریتن براق شود.
رایج ترین نوع براق کردن استفاده از واکس است که به ‌کف‌پوش‌ها جلای بسیار زیبایی می‌بخشد و لازم است حداقل سالی یک بار واکس زده شوند.
اما برای ‌کف‌پوش‌های استفاده شده در آشپزخانه بهتر است از براق کننده پلییوریتن استفاده شود زیرا احتیاج به مراقبت کمتری دارد و همچنین استحکام بیشتری دارد. صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک
به دلیل اینکه این نوع ‌کف‌پوش جاذب آب است، باید کاملاً مراقب بود و هر زمان که آب یا مایع دیگری بر روی آن ریخت باید سریعاً توسط پارچه پاک و تمیز شود چون این نوع ‌کف‌پوش به راحتی منبسط و منقبض می‌شود.

‌کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای هم وجود دارد که از پلاستیک ساخته می‌شوند.

،لوستر مدرن ، چراغ مطالعه

[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 6 فروردين 1394 ] [ 10:58 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]