بانک تجارت

بانک تجارت، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که هم‌اکنون پس از بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک مسکن، بانک پارسیان و بانک صادرات ایران، در رتبه ششم، از بزرگترین بانک‌های ایران قرار دارد.

بانک تجارت بنابر لایحه اداره امور بانک‌ها، در مهرماه ۱۳۵۸ از ادغام یازده بانک خصوصی، با سرمایه‌ای معادل ۳۹ میلیارد ریال، در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شد، کمتر از ۲ سال بعد، بانک ایران و روس نیز به آن پیوست گردید. بانک تجارت هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۱٫۹۰۰ شعبه بانک و ۳۷ واحد ارزی می‌باشد.


بانک تجارتبانک تجارت، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که هم‌اکنون پس از بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک مسکن، بانک پارسیان و بانک صادرات ایران، در رتبه ششم، از بزرگترین بانک‌های ایران قرار دارد.

بانک تجارت بنابر لایحه اداره امور بانک‌ها، در مهرماه ۱۳۵۸ از ادغام یازده بانک خصوصی، با سرمایه‌ای معادل ۳۹ میلیارد ریال، در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۳۵۸ تاسیس شد، کمتر از ۲ سال بعد، بانک ایران و روس نیز به آن پیوست گردید. بانک تجارت هم‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۱٫۹۰۰ شعبه بانک و ۳۷ واحد ارزی می‌باشد.

محتویات

  • ۱ تاریخچه
  • ۲ آمار و رتبه‌ها
  • ۳ شعبه‌ها
  • ۴ کارکنان
  • ۵ فساد
  • ۶ کمک های مردمی آنلاین
  • ۷ جستارهای وابسته
  • ۸ پانویس
  • ۹ منابع
  • ۱۰ پیوند به بیرون

تاریخچه

بانک شرق (که مرکزش در لندن بود) اولین بانک به شیوه امروزی بود که در سال ۱۲۶۶ در شمال شرق میدان توپخانه و در محل فعلی بانک تجارت فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه فعالیت این بانک بیش از یک سال طول نکشید و بانک شاهی جایگزین آن شد، ولی این حرکت، پایه بانکداری نوین را در ایران بنا نهاد.

تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷، از ۳۶ بانک فعال در کشور ۸ بانک دارای مالکیت دولتی، ۱۶ بانک دارای مالکیت خصوصی ایرانی و ۱۲ بانک دارای مالکیت مختلط ایرانی و خارجی بودند. پس از انقلاب ۱۳۵۷ در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۵۸ شورای انقلاب، بانک‌های کشور را ملی اعلام کرد، سپس برخی از بانک‌ها در یکدیگر ادغام شدند.

بانک تجارت به موجب لایحه اداره امور بانک‌ها مصوب مهرماه ۱۳۵۸ از ادغام یازده بانک خصوصی داخلی و مشترک داخلی–خارجی، با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال، در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۳۵۸ تاسیس، سپس در سال ۱۳۶۰ بانک ایران و روس نیز به آن ملحق گردید.

در حال حاضر بانک تجارت با بیش از ۳۰ سال فعالیت بانکی و سرمایه‌ای بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال، مالک شبکه‌ای از ۲٫۰۰۰ شعبه در داخل و خارج ایران می‌باشد.

آمار و رتبه‌ها

بانک تجارت در سال مالی ۱۳۹۱ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران، در رتبه ۱۸ قرار گرفت. معیار اصلی در این رتبه‌بندی، معیار فروش شرکت‌ها بوده و در مورد بانک‌ها، از مجموع درآمدهای مشاع و غیرمشاع آنها استفاده می‌گردد. براساس گزارش ارزشیابی عملکرد و رتبه‌بندی صد شرکت در طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹، بانک تجارت به ترتیب در رتبه ۱۳، ۱۳، و ۱۰ قرار گرفته است.آیین نامه وصول مطالبات

شعبه‌ها

بانک تجارت در حال حاضر دارای ۱٫۹۰۰ شعبه در سراسر ایران است. همچنین در شهرهای پاریس (فرانسه)، دوشنبه (تاجیکستان) و پکن (چین) نیز دارای شعبه می‌باشد. بانک تجارت همچنین دارای ۳۸ واحد ارزی در سراسر کشور می‌باشد. این بانک در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ تعداد ۱۱۰ شعبه خود را تعطیل نموده است.

سال مالیتعداد شعبه
۱۳۸۵۲٫۰۱۰
۱۳۸۶۱٫۹۶۵
۱۳۸۷۱٫۹۸۶
۱۳۸۸۱٫۹۵۳
۱۳۸۹۱٫۹۰۰

کارکنان

در سال ۱۳۹۱ شمار کارکنان بانک تجارت ۲۰٫۹۱۳ نفر اعلام شد. این بانک در سال ۱۳۸۵ شمار ۲۱٫۵۸۴ کارمند را در اختیار داشت، که این بدان معناست، که از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ بانک تجارت در فاصله ۴ سال، بابیش از ۶۰۰ کارمند خود قطع رابطه ی کاری (استعفا،بازنشستگی زودهنگام و...) نموده است.

حقوق بانکی

[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 17 شهريور 1394 ] [ 9:57 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]