بانک جهانی

بانک جهانی نام دیگر بانک بین‌المللی توسعه و ترمیم (IBRD) است. همراه با چهار شعبه دیگر خود: مؤسسه بین‌المللی توسعه (International Development Association: IDA)، مؤسسه مالی بین‌المللی(International Finance Corporation: IFC)، آژانس تضمین سرمایه‌گذاری چند جانبه‌ای ((Multilateral Investment Guarantee Agency: MIGA و مرکز بین‌المللی برای حل و فصل منازعات سرمایه‌گذاری(International Centre for the Settlement of Investment Disputes: ICSID)، گروه بانک جهانی را تشکیل می‌دهند. بانک جهانی یکی از سه رکن برتون وودز را تشکیل می‌دهد. سه سازمان صندوق بین‌المللی پول (IMF)، بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه (IBRD) یا بانک جهانی و گات که البته امروزه جای خود را به سازمان تجارت جهانی (WTO) داده است،آیِین نامه وصول مطالبات

[ بازدید : 246 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 12:52 ] [ pouya ]

[ ]

بانکداری اسلامی | نظام بانکی بدون ربا

بانکداری اسلامی

بانکداری یا فعالیّت بانکی است که مطابق قوانین دین اسلام (فقه اسلام) است و کاربرد عملی آن در توسعهٔ اقتصاد اسلامی است. فقه اسلامی، اجازه نمی‌دهد که برای دریافت وام، بهره‌ای (به شرطی که از پیش تعیین شده باشد) پرداخت شود (در اصطلاح فقهی به آن ربا می‌گویند.). همچنین از نظر دین اسلام، سرمایه گذاری در تجارتی که فراهم کنندهٔ سود یا خدمتی باشد ولی با قوانین اسلام ناسازگار باشد نیز ممنوع (حرام) است. بانک داری طبق قوانین اسلام می‌تواند حالات متفاوت داشته باشد. اهل تشیع و اهل تسنن میتوانند شرایط و قوانین کاملاً متفاوتی را برای بانک ها وضع کنند. فتوای مراجع تقلید نقش بزرگی در سیستم بانک داری ایران بازی میکند. به عنوان مثال می‌توان قوانین کارت اعتباری را یاد کرد که در برخی مجامع اسلامی ممنوع ولی تحت شرایطی در ایران مجاز است. امروزه میتوان گفت که با راه اندازیبورس اوراق بهادار در ایران و همکاری و مراودات بانک ها با این سازمان، تفاوت خدماتی و عملیاتی بین بانک های ایران و دیگر کشور های جهان عمدتاً وجود ندارد، مگر خط قرمز هایی که در پایین آورده شده.آیِین نامه وصول مطالبات

نظام بانکی بدون ربا

بر این اساس که در فقه اسلامی دریافت پول اضافی از وام‌گیرنده ربا و حرام است، مجلس شورای اسلامی ایران در سال ۱۳۶۲ قانونی را با عنوان قانون عملیات بانکی بدون ربا تصویب کرد که از سال ۱۳۶۳ اجرایی شد. بر طبق این قانون در خصوص رفع حرمت ربای قرضی در سپرده گذاری و اخذ سود اینطور آورده شده که سپرده گذاری در بانک، تحت عقد قرض نباشد، بلکه تحت عقودی دیگر مانند وکالت باشد. به این صورت که سپرده گذار، پول خود را تحت عقد وکالت در اختیار بانک قرار می‌دهد و بانک نیز به عنوان وکیل پول را به چرخه اقتصاد وارد کرده و در اموری مانند مضاربه، اجاره به شرط تملیک، معاملات اقساطی، مزارعه، مساقات و ... استفاده می‌کند و در نتیجه، از این تجارت ها سودی حاصل می‌کند. در نهایت بانک به عنوان وکیل، حق‌الزحمه خود را از سود کسر کرده و مابقی را به مشتری تحویل می‌دهد.

پس در بانکهای اسلامی شخص سپرده گزار بانک را وکیل خود می‌داند تا سرمایه گذاری کند و سود معامله را به او بدهد. لذا سود علی‌الحساب را در موعد روزانه، ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کند. اما سود قطعی را پس از گذشت مدت کامل معامله و محاسبات دقیق، پرداخت می‌کند. و بانک به عنوان عامل، حق عاملیت و وکالت بر می‌دارد.شرکت وصول مطالبات

اما در مورد اخذ وام و قرض از بانک و پرداخت سودِ مازاد بر اصل پول، در بانکداری بدون ربا، بانکها از عقود متفاوتی مانند جعاله، مضاربه و ... استفاده کرده و شخص وام‌گیرنده را به مشارکت گرفته و پول را به مضاربه و ... می‌دهند. در نتیجه، وام‌گیرنده مقداری از سود حاصل از مضاربه و ... را اضافه بر اصل وام به بانک تحویل می‌دهد. ضمن این که این عقود تابع قوانین خاص همان عقود نیز می‌باشد.

در نوع دیگر اینطور آورده شده که بانک به جای تحویل پول به شخص وام‌گیرنده، جنس را می‌خرد و به شخص وام‌گیرنده به طور نسیه می‌فروشد. در این صورت، در واقع بانک پولی را به شخص نداده که مازاد گرفته باشد، بلکه جنسی را به شخص فروخته است.همینطور انواع دیگری نیز در قانون بانکداری بدون ربا آمده است. پس در این موارد هم مانند سپرده ها و وام های قرض الحسنه، ربای حرامی وجود ندارد. البته حکم صحت در صورتی است که شرایط و قراردادهایی که تفصیل آن گذشت، به شکل واقعی بین دو طرف بانک و مشتری صورت پذیرد، نه صرفاً به شکل صوری و امضا در برگه هایی که چندان اطلاعی از محتویات آن نیست.نشریه کلید سرمایه

به طور کلی طبق این قانون، بانک‌های جمهوری اسلامی اعطای تسهیلات بانکی از راه یازده عقد اسلامی مجاز انجام می‌شود. این عقود مجاز عبارتند از:

  1. قرض‌الحسنه
  2. مضاربه
  3. مشارکت مدنی: در این قرار بازرگانی دو چند شخص حقیقی یا حقوقی (مانند بانک) به منظور ایجاد سود، سرمایه‌های نقدی یا جنسی خود را به شکل مشاع در هم می‌آمیزند
  4. مشارکت حقوقی: در این قرارداد بانک برای شریک‌شدن در سود شرکت‌ها، سرمایهٔ شرکت‌های سهامی جدید را تأمین می‌کند یا قسمتی از سهام شرکت‌های سهامی موجود را می‌خرد
  5. فروش اقساطی: بانک به درخواست کتبی مشتری، ماشین‌آلات یا تأسیساتی که عمر مفیدشان بیش از یک سال باشد را خریداری می‌کند و به صورت قسطی به او می‌فروشد
  6. معاملات سَلَف: به پیش‌خرید محصولات آیندهٔ بنگاه‌های تولیدی توسط بانک می‌گویند
  7. اجاره به شرط تملیک: بانک مورد اجاره را تهیه می‌کند و در اختیار مشتری قرار می‌دهد و در صورت عمل به تعهدات از جانب مشتری، در پایان مدت اجاره مشتری مالک عین مال مورد نظر خواهد شد
  8. جعاله: به تعهد کارفرما به پرداخت اجرت معین در مقابل عمل مشخص کارگزار گفته می‌شود
  9. مزارعه
  10. مساقات
  11. خرید دین: قرارداری که بانک‌ها طبق آن می‌توانند اسناد و اوراق تجاری متعلق به واحدهای تولیدی، خدماتی یا بازرگانی را تنزیل کنند

[ بازدید : 217 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 12:39 ] [ pouya ]

[ ]

تاریخچهٔ بانکداری اسلامی

در طول دوران طلایی اسلام، سرمایه‌داری و بازار آزاد به شکلی ابتدایی در دستگاه خلافت وجود داشت

و در فاصلهٔ قرن‌های ۸ ام تا ۱۲ ام، اقتصاد بازار و مکتب سوداگری توسعه یافت به گونه‌ای که برخی به آن عنوان «سرمایه داری اسلامی» را نسبت می‌دهند.

اقتصاد پولی آن دوران بر پایهٔ این بود که ارز دینار به صورت گسترده‌ای در گردش باشد و به این ترتیب منطقه‌هایی که درگذشته از نظر اقتصادی مستقل بودند را در این موضوع درگیر می‌کردند.دوره وصول مطالبات

تاریخی ترین نوع بانک اسلامی، موسسات یا صندوق های قرض الحسنه هستند که در قرآن از آن یاد شده.


[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 11:54 ] [ pouya ]

[ ]

بانکداری اسلامی

بانکداری اسلامی نوعی بانکداری یا فعالیت بانکی است که با احکام اسلام (به‌ویژه از دید ربا و رباخواری) همخوانی دارد و در قالب اقتصاد اسلامی تعریف می‌شود.دوره وصول مطالبات

بانک نهادی حقوقی است که عملیات های پولی، مالی و اعتباری را بر عهده دارد. بانکداری نیز عبارت است از ارائۀ خدمات و عملیات بانکی مانند: امانت داری؛ نقل و انتقال پول، سرمایه و اوراق بهادار اشخاص حقیقی و حقوقی و به کارگیری آن؛ وصول مطالبات اسنادی؛ صدور بروات و حواله‌های تجاری؛ اعطاء و توزیع اعتبارات و وام به اشخاص حقیقی و حقوقی؛ تأمین اعتبار در جهت توسعۀ بازرگانی، کشاورزی و صنعت؛ خرید و فروش فلزات قیمتی و ارز؛ انتشار اسکناس و اوراق بهادار و تنظیم حجم پولِ در گردش؛ و اجرای سیاست پولی و کنترل حجم اعتبارات.آیِین نامه وصول مطالبات

حال اگر بخواهیم این خدمات و فعالیت ها را طبق قوانین اسلام مدیریت و اجرا کنیم، «بانکداری اسلامی» پدید می‌آید.شرکت وصول مطالبات

لفظی که مفهومی نسبی را بیان می‌کند: هرچه بانکداری به نظرات اسلام نزدیکتر باشد، بیشتر اسلامی است. پس اتصاف «بانکـ» به صفت «اسلامی»، بانکدار را ملزم می‌کند تا علاوه بر رعایت قوانین اسلامی در فعالیت ها و خدمات مانند اجتناب از ربا یا توزیع اعتبارات و به کارگیری سرمایه در موضوعات حرام مانند تولید و فروش هرگونه جنس حرام؛ در نهایت، هدف عالی اتمام مکارم اخلاق را نیز دنبال کند. همچنان کهامام خمینی آورده است: «اسلام دینی است که با تنظیم فعالیت های مادی راه را برای اعتلای معنوی انسان می‌گشاید.»فرمول دوره وصول مطالبات

[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 11:48 ] [ pouya ]

[ ]

نقش لوگو در تبلیغات برندها

چرا به لوگو نیازمندیم؟

با توجه به اینکه امروزه شرکت‌های تولیدی و خدماتی بسیاری در زمینه تولید یک کالا دست به تبلیغات می‌زنند، لذا تسخیر اذهان مشتریان با یک ترفند و تکنیک خاص ضرورت دارد. در واقع صاحبان بنگاه‌های اقتصادی برای برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان، نیازمند روشی هستند تا به وسیله آن بر رقبا پیشی بگیرند. ابزارهای زیادی از سوی شرکت‎ها برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‎گیرد مثلاً چاپ بنر، کاتالوگ، ایجاد وب سایت و ... اما همه این ابزارها زمانی مؤثر واقع می‌شوند که برند محصولات در آنها به بهترین نحو ممکن ارائه شود. استفاده از لوگو یکی از راه های ارائه برند محصولات به مشتریان می‎باشد.
لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت یا موسسه می‌باشد. در لوگوهایی مانند لوگوی المپیک تصاویر طوری طراحی شده اند که بیننده با نگاه اول و بدون اطلاعات قبلی به نوع فعالیت‌ و پیام لوگو پی می‌برد.



نقش لوگو در تبلیغات برندها

انواع لوگوها

- لوگوهای تصویری: در این نوع لوگو تنها از یک تصویر برای مفهوم رسانی محصولات استفاده می‌شود. به عنوان مثال در لوگوی شرکت اپل تنها از تصویر یک سیب استفاده شده است.
- لوگوهای متنی: در لوگوهای متنی که اصطلاحا به لوگوتایپ مشهورند، از چند حرف با اشکال خاص استفاده می‌شود، برای مثال در لوگوی شرکت کوکا کولا یا گوگل، حروف تشکیل دهنده این شرکت به شکل زیبایی و با رنگ‌های متنوعی در کنار هم چیده شده‎اند.
- لوگوهای ترکیبی: این نوع لوگوها در برگیرنده تصویر و واژه که بیانگر نام تجاری شرکت است، می‌باشد. لوگوی برند نایک یکی از نمونه های لوگوهای ترکیبی به شمار می‌رود.
- لوگوهای شعاری: در این نوع لوگو پیام و شعار یک برند، برای بینندگان یادآوری می‌شود. مثلاً در لوگوی شرکت نوکیا با نزدیک شدن دو دست به یکدیگر، شعار «برقراری ارتباط» مشاهده می‌شود.

نقش لوگو در تبلیغات برندها

لوگوها بیانگر فعالیت شرکت‌ها و به نوعی نشانگر برند سازمانی مؤسسات می باشند. نهادهای اقتصادی با ساخت لوگوها قصد دارند تا تبلیغات برند محصولات خود را به شیوه‎ای هوشمندانه انجام دهد. لوگوها با افول فروش محصولات یک شرکت فراموش نمی شود و برند محصولات برای همیشه در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. بنابراین لوگوها باید طوری طراحی شوند که برند شرکت را در ذهن مصرف کننده حکاکی کنند. به این دلیل باید چندین راهکار در طراحی لوگو به کار گرفته شود تا تاثیر تبلیغات برند افزایش یابد.

راهکارهای طراحی لوگوهای تأثیرگذار

- زیبایی در عین سادگی

یک لوگو در عین زیبایی باید طوری طراحی شود که مفهوم‎رسان و عاری از پیچیدگی باشد بطوری که بیننده با دیدن آن، پیام را دریافت نماید.

- نشانگر ویژگی‌های خاص و یونیک

لوگوهای هر شرکت باید متفاوت با لوگوی سایر شرکت‌ها باشد. قبل از طراحی باید لوگوهای سایر شرکتهای رقیب را مورد بررسی قرار داد و شباهت میان همه را بررسی کرد و سپس چیزی متمایز با آنها را طراحی شود. تقلید از لوگوی تجاری رقیبان به معنای تبلیغات برای شرکت‌های آنها می‌باشد.

- نشانگر ارزش و جاذبه

شاید دیده باشید برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که دارای جذابیت خاصی برای بینندگان دارد. استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در طراحی لوگو نقش زیادی در تبلیغات برند دارد.


نقش لوگو در تبلیغات برندها

- تغییر لوگو با گذشت زمان

لوگوها نیز با گذر زمان تغییر می‌کنند. لذا مدیران شرکت‌ها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های سازمان، اقدام به طراحی لوگوی جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی بوجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.

- بهره گیری از رنگ‌های زیبا و متنوع

با توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند، لذا توجه به انتخاب رنگ‏های زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات می‌شود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخص‌های فرهنگی مصرف‎کنندگان صورت بگیرد. برای مثال اگر شرکت شما مربوط به محصولات آرایشی می‌باشد، بهتر از رنگ آبی استفاده کنید. آبی نماد آرامش است. همچنین اگر محصولات شما مرتبط با کودکان می‌باشد، رنگ‌های شاد مثل صورتی، جذابیت بیشتری را به لوگو می‌بخشد.

- استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکت

تصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده می‌شوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان می‌باشد. برای مثال دایره بیانگر برقراری ارتباط، تکامل، امنیت می‌باشد و لوگوهای مثلثی دربرگیرنده مفاهیمی چون قدرت، نظم و تعادل می‌باشند.

[ بازدید : 223 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 11:10 ] [ pouya ]

[ ]

صد لوگوی زیبای جهان

لوگوها بیانگر برند محصولات و عملکرد یک شرکت هستند که حاوی یک پیغام خاص می‎‎باشند، به طوری که بینندگان یک لوگو با دیدن آن پیام خاصی را دریافت می‎‎کنند.

بهترین لوگوهای دنیا از آنِ شرکتهایی است که بیشترین فروش را دارند از جمله لوگوهای شرکت the Tostitos، شرکت مشاوره مالی Raven، موسسه آکواریوم Pittsburgh Zoo and Aquarium در آمریکا، Body Wisdom Families، Sun Microsystems ،Treacy Shoes، شرکت مایکروسافت، کورل و ... .
در اینجا به بررسی مفهوم برخی از مهمترین لوگوها می‎‎پردازیم.



صد لوگوی زیبای جهان

لوگوی برند محصولات ایسوز

کمپانی ایسوز (ASUSE) تولیدکننده وسایل الکترونیکی به منظور القا احساس سرعت و قدرت به مخاطبان خود، علاوه بر داشتن حروف بزرگ برند حاوی یک چشم نیز در میان لوگو می‎‎باشد که این امر زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

لوگوی فیسبوک

در لوگوی فیسبوک واژه FaceBook در درون یک کادر مستطیلی با رنگ آبی قرار گرفته است. این مستطیل بیانگر وجود امنیت کاربران می‎باشد و رنگ آبی، احساس آرامش را به کاربران منتقل می‌کند.

لوگوی Xbox 360

یکی از مشهورترین کنسول‎ها‎‎ی بازی نسل هفتم شرکت Xbox 360 می‎باشد که تحت نظر شرکت مایکروسافت کار می‎کند. این شرکت یکی از محبوترین برندها جهان به شمار می‌رود. عدد ۳۶۰ که در لوگوی این برند به کار رفته بیانگر زاویه 360 درجه است احساس قرار گرفتن در مرکز دنیای تصنعی را به کاربران خود منتقل کند.

لوگوی اپلیکیشن Firefox

در لوگوی این نرم افزار از یک کره زمین استفاده شده که یک روباه آتیشن به دور آن می‎‎چرخد. مفهوم این لوگو بیانگر کارکرد جهانی این اپلیکیشن و سرعت بالای آن می‎‎باشد.

لوگوی اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‎ها‎‎ی اجتماعی پرطرفدار در حال حاضر به شمار می‎‎رود. لوگوی این نرم افزار در برگیرنده یک دوربین عکاسی به همراه چند نماد رنگی بر روی آن می‎‎باشد. سازندگان این لوگو قصد داشتند تا پیغام‎ها‎‎ی خاصی چون امکان ارسال تصاویر و ویرایش آنها را به کاربران منتقل نمایند.

لوگوی اپلیکیشن Google Wallet

این نرم افزار که به منظور پرداخت‎ها‎‎ و اطلاع کاربران از بدهی‎ها‎‎ و سایر اطلاعات بانکی ساخته شده، قابل نصب بر روی گوشی‎ها‎‎ی همراه است. لوگوی این اپلیکیشن به صورت یک W متشکل از 4 رنگ می‎‎باشد. W بیانگر حرف اول Wallet به معنای کیف پول است و رنگ‎ها‎‎ی متنوع به کاربرده شده در لوگو به منظور نشان دادن کارکردهای مختلف این نرم افزار می‎‎باشد.

لوگوی فدرال اکسپرس

لوگوی فدرال اکسپرس بسیار ساده و معنای «قدرتمندی»، در آن نهفته است. فلش سمت راست یا به جلو، بین ای(E) و اکس(X) احساس حرکت به جلو را بیان می‎کند.

لوگوی Sony Ericsson

در لوگوی محصولات Sony Ericsson از یک دایره استفاده شده که مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را به کاربران منتقل می‎‎کند. همچنین شکل e نیز در آن دیده می‎‎شود که بیانگر سرعت بالای محصولات این شرکت می‎‎باشد.


صد لوگوی زیبای جهان



لوگوی خودروهای BMW

دایره معروف لوگوی شرکت بی ام و (BMW ) حاوی یک ملخ در حال حرکت که دور آن را رنگ آبی فرا گرفته است. در این لوگو ملخ نمایانگر هواپیما و رنگ آبی نشان دهنده آسمان می‎‎باشد.

لوگوی نرم افزار Skype

این نرم افزار، تماس‎ها‎‎ی صوتی و تصویری برای ویندوز و گوشی‎ها‎‎ی همراه را برقرار می‎‎کند. لوگوی این نرم افزار به صورت نوشتارهای skype می‎‎باشد که با رنگ سفید نوشته شده و اطراف آن را یک نوار آبی رنگ پوشانده است. این امر حس آرامش بخشی را به مخاطبان و کاربران منتقل می‎‎کند.

لوگوی هدفون Beats

این کمپانی تولید کننده هندزفری، هدفون و اسپیکر می‎‎باشد. لوگوی این شرکت به صورت یک دایره قرمز رنگ با یک p وارونه می‎‎باشد. این p وارونه نمادی از قسمتی از هدفون می‎‎باشد. رنگ قرمز هم حس شادی و هیجان را به کاربران انتقال می‌دهد.

لوگوی شرکت Adobe

این شرکت تولیدکننده نرم افزارهای گرافیکی می‎‎باشد. در لوگوی محصولات این شرکت از علامت مثلث استفاده شده که نشان قدرت نرم افزارهای گرافیکی است.

لوگوی لپ تاپ Vaio

در لپ تاپ‎ها‎‎ی Vaio که زیر مجموعه شرکت سونی به شمار می‎‎روند، حروف V و A نشان دهنده شکل موج آنالوگ و حروف I و O نشان دهنده یک کد ویژه می‎باشند.

لوگوی سایت Amazon

احتمالا متوجه شده‌اید که یک فلش زرد رنگ مانند یک لبخند در زیر آرم شرکت آمازون قرار دارد، این علامت بیانگر کاربرد تمامی حروف در این سایت می‎‎باشد.

لوگوی شرکت اپل

شرکت اپل برای لوگوی محصولات خود یک سیب را در نظر گرفته است. همانطور که می‎‎دانید اپل به معنای سیب می‎‎باشد اما اینکه قسمتی از سیب گاز زده شده به این معناست که سیب را از دیگر میوه‎ها‎‎ی مشابهی چون گیلاس متمایز کنند. زیرا اگر سیب به صورت کامل قرار داده می‎‎شد، ممکن بود بسیاری آن را با گیلاس اشتباه بگیرند.(برای مشاهده تاریخچه لوگوی اپل کلیلک کنید)

لوگوی مرسدس بنز

آرم گرد مرسدس بنز با یک ستاره سه گوشه در میان، دارای سه فضای سفید که نشان دهنده زمین، آسمان و دریاست و به این معناست که مرسدس بنز بر آسمان و دریا تسلط دارد.

لوگوی Four Square

شرکت Four Square که در زمینه مکان‎یابی برای کاربران کار می‌کند به نوعی سرویس موقعیت یابی محسوب می‌شود. در لوگوی این سایت، یک فلش به رنگ بنفش درون یک نقشه قرار گرفته که بیانگر توانایی سایت برای مکان‎یابی می‌باشد.

منبع:صد لوگوی زیبای جهان

برچسب:بازسازی لوگو ، ریدیزاین لوگو ، طراحی مجدد لوگو

[ بازدید : 248 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 14 تير 1394 ] [ 9:58 ] [ pouya ]

[ ]

چاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک‌اسکرین، چاپ اسکرین یا سری‌گرافی، اسلوبی که بر روش تکثیر با استِنسیل مبتنی است. در این اسلوب از پارچه توری ظریف (اغلب ابریشم)، چون سطح تکیه‌گاهی برای ورقه استنسیل استفاده می‌شود. ورقه استنسیل را روی پارچه - که بر روی کلافی (چهارچوب) محکم شده - می‌چسبانند. مرکب غلیظ را با ابزاری تیغه مانند (اسکویی‌جی) بر سطح استنسیل می‌گسترانند، که از بخش‌های نفوذپذیر توری به سطح دیگری در زیر کلاف می‌رسد. بدین ترتیب، نقش مورد نظر را می‌توان با رنگ‌های مختلف بر روی سطوح مستوی یا غیر مستوی چاپ کرد. تصویر چاپ شده با این اسلوب اغلب دارای لبه‌های تیز است، گویی کاغذی رنگی را بریده و چسبانده‌ایم. از این خاصیت توسط هنرمندان برای خلق آثار بدیع بکار رفته است. سیلک‌اسکرین و سری‌گراف به اثری اطلاق می‌شود که با این اسلوب تکثیر شده است.

این اسلوب توسط سَمیوئل سیمُن ابداع شد (1907) و نخست موارد استفاده تجاری و تبلیغاتی داشت. امروزه هم بصورت صنعتی و هم بصورت تکثیر هنری بکار می‌رود. در چاپ سیلک‌اسکرین صنعتی این تکنیک بیشتر برای چاپ روی پارچه و البسه، اجسام و بسته‌های پلاستیکی (پلی پروپیلن و پلی اتیلین)، CD و DVD، کاغذ و مقوا، سرامیک، شیشه، چوب، فلز و نظایر آن بکار می‌رود. در چاپ سیلک اسکرین هنری این روش بیشتر برای نوع بیان بصری خاص ناشی از اسلوب آن از سوی هنرمندان جهت تکثیر محدود و شماره‌دار یک اثر هنری بکار گرفته شده و در نهایت همهٔ نسخه‌ها به امضاء هنرمند می‌رسد.

Stencil:با الگو و نقشه رو انداختن،schablon(شابلون) این واژه در ارتباط نزدیک با واژه Mimeograph به معنی تکثیر کردن و ماشین تکثیر است. و اما Silk Screening که نامی قدیمتر است برای Serigraphy که امروزه متداول می‌باشد.آن نام قدیم تر برای زمانی است که واقعا از ابریشم استفاده می‌کردند.حالا از موادی چون Polyester یا Nylon بهره می‌برند.هر چند Seri که ریشه لاتین دارد یعنی ابریشم. این روش به کار گیری ابریشم 25 سده پیش ازمیلاد در یونان و مصر نیز سابقه داشته است و Samuel Simon در آغاز سده بیستم در منچستر در چاپ آنگونه که نوشته شده است، از آن بهره بردو حتی پس از وی در سنفرانسیسکو John Pilsworth این روش را گسترش داد و به گونه تمام رنگی درآوردو آن screen printing خوانده شد. خمیر مایه اصلی تکنیک Silk Screening که از تکنیک‌های Graphic Design است از تکنیک عکاسی گرفته شده است. عکاسی و گرافیک با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. بسته بندی

اندی وارهول/ Andy Warhol از جمله هنرمندان شاخصی است که از این روش برای خلق آثارش به وفور استفاده کرده است. "مشهورترین و جنجالی‌ترین هنرمند پاپ در امریکا اندی وارهول (1928-87) است که تجربیات هنری اش بسیار فراتر از مرزهای رایج و متعارف هنر نقاشی می رود. طرز تلقی اندی وارهول نسبت به مفهوم شخصیت بسیار مبهم به نظر می رسد. او از سویی هنرپیشه‌های فیلم خود را فوق ستاره می نامید و از سویی دیگر معتقد بود که وی تنها یک ماشین بوده و آنچه را که ساخته نه یک تابلوی نقاشی، بلکه صرفا یک محصول صنعتی است."1 "او با توجه به ابژه‌گشته‌گی ِجدید که براساس ِارزش ِبازار اقامه می‌شود و جامعهٔ مبتذل ِسوداگر سرمایه‌داری را به تهدیدی خطیر برای هنر مبدل می‌سازد، درعوض ِدفاع از وضع ِسنتی ِاثر هنری، ابژه‌گشته‌گی ِمطلق را به پیش می‌کشد. از آن جا که ارزش زیبایی‌شناختی به جای آن طفره‌رفتن از بیگانگی، بیگانگی از کالا را به خطر می‌اندازد، هنر باید در چنین بیگانگی‌ای پیش رود و جنگ با کالا و کالایی‌شدن را با بهره‌گیری از همان سازوبرگی که خود کالا به آن واگذار می‌کند سامان دهد. هنر باید مسیر ِگریزناپذیر ِبی‌تفاوتی و بی‌اثری و هم‌ترازی ِکالایی را پی گیرد واز این طریق اثر ِهنری را چونان کالایی مطلق برسازد. در مواجهه با چالش ِمدرن ِکالایی‌شدن، هنر نباید رستگاری ِخود را در آشیانهٔ نفی ِانتقادی بجوید (چراکه آن وقت هنر به هنر-برای-هنر تبدیل می‌شود، به آینهٔ مضحک و بی‌توش‌وتوان ِسرمایه‌داری که بی‌درنگ کیفیت ِچاره‌ناپذیر ِکالا را به خود می‌پذیرد)، هنر باید در انتزاع فرمال و بت‌واره، در فانتزی ِارزش ِمبادله غرق شود تا کالاگشته‌گی‌اش را در مرزهایی ورای کالاها و ارزش مصرفی محقق سازد و با رادیکال‌کردن ِارزش مبادله‌ای از آن بگریزد. چاپ کاتالوگ

[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 13 تير 1394 ] [ 14:44 ] [ pouya ]

[ ]

اولین بانک

داستان اولین‌ها

یکصد و بیست و پنج سال قبل حاج محمدحسن امین دارالضرب، صراف بنام ایران، نامه‌ای مشروح برای ناصر الدین شاه فرستاد و او را از نقش ارزنده بانک ایرانی در اعتلای اقتصاد ملی آگاه ساخت. وی پیشنهاد کرد که این بانک با سرمایه مشترک دولت و ملت ایران تاسیس شود، اما متاسفانه شاه اهمیتی به طرح نداد و نتیجه‌ای گرفته نشد.

اولین بانک خارجی در ایران

هشت سال بعد در سال ۱۲۶۶ شمسی، «بانک جدید شرق»بدون اخذ مجوز از دولت درعمارت شرق میدان توپخانه شعبه مرکزی خود را دایر کرد و بلافاصله شعب دیگری در شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، رشت و بوشهر تاسیس نمود و به فعالیت‌های بانکی- اقتصادی پرداخت. مرکز این بانک در لندن بود و برای نخستین بار در ایران حسابجاری را که بهره به آن تعلق می‌گرفت ارائه نمود. این بانک بیشتر از سه سال فعالیت نکردو با تاسیس بانک شاهنشاهی کلیه اموال و امتیازات خود را یکجا به این بانک واگذار کرد.



[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 13 تير 1394 ] [ 14:39 ] [ pouya ]

[ ]

پیشینه بانکداری در ایران

تاریخچه بانکداری در ایران باستان در دروان هردوت در پایتخت مادان - (هگمتانه) باستان نه تنها داد وستد و بازرگانی، هم از دیر باز بسیار پر رونق بوده بلکه یک نهاد بانکی و بانکداری پیشرفته و تقریبا امروزین هم جهت تسهیل اموری تجاری و مبادلات کالایی درآن شهر دایر و فعال بوده. یک لوح بابلی یک سال پس از فتح بابل توسط کوروش کبیر که هنوز در همدان بود (سال ۵۳۷ قبل از میلاد مسیح) نشان می‌دهد که (تادانو) نامی یک پوند و نیم نقره به سکه‌های نیم سیکلی به (ایتی مردوک بالاتو) پسر بنواهه ایدینا وام داده‌است که چند ماه بعد به نرخی که آن زمان در بابل رواج داشت، با سی نه قنطار شاخه‌های خشک خرما و یک سیکل سیم و دوازده (قا) خرما باز پردازد. گواهان سند و ماننده‌های آن در الواح مالی اقتصادی بابل هم دیده می‌شوند، ولی سند مزبور در شهر (آگاماتانو) یعنی اکباتان نوشته شده‌است ایتی مردوک بالاتو خود رئیس بزرگترین بانک بابل و شرکت اگیبی و پسران بود. اسناد مربوط به آن زمان کورش کبیر و کمبوجیه هم (بین ۵۷۵ - ۵۲۰ ق. م) وجود دارد بانگ اگیبی یهودی در هگمتانه شعبه معتبری داشته.


[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 13 تير 1394 ] [ 14:20 ] [ pouya ]

[ ]

فاکتور هاي مؤثر در طراحی بسته بندی

1. در نظر گرفتن نوع و خصوصیات محصولات شـامل ابعـاد ،آحـاد ،وزن، شکل ،اندازه بسته بندي

2. تطبیق خصوصیات و طرح بسته با استانداردهاي حمل و نقل

3. مواد اولیه مورد استفاده با توجه به کیفیت ، نوع ، ضمانت ، محل کاربرد آنها ، ضد آب بودن و خواص فیزیکی یا شیمیایی

4. نوع و نحوه چیدمان

5. زیبایی تبلیغات و ظاهر آراسته براي جلب نظر مشتري

6. زمان لازم براي بسته بندي ویا مونتاژ بسته »

7. « ارزیابی اقتصادي و هزینه بسته بندي

8. نظر عاملین فروش و مشتریان در مورد ابعاد، نوع ظروف و روشهاي باز و بسته کردن آنها

9. پیش بینی امکان بازیافت و استفاده مجدد

10. استفاده از بسته بندي یکسان براي طبقه اي از کالاها

11. رعایت قوانین و استاندارد هاي ملی و بین المللی کشورهاي وارد کننده

12. پیش بینی و تمهیدات لازم در برابر سرقت محتویات بسته

13. نحوه و سیستم انبارداري

14. اطلاعات روي بسته ،محل آنها ، برچسب و یا چاپ »

15. « هر یک از اقسام بسته بندي داراي هزینه خاصـی هسـتند و از نظـر استحکام ، زیبایی ، جذابیت و تناسب با محصول داراي مزیتهاي هستند که تولید کننده براي تحقق هدفهاي سازمان باید تعادلی بهینه بین این عوامل ایجاد کند. و در طراحی باید اهداف تدافعی شامل محافظـت از محصـول و مصرف کننده در مقابل خطرات و آسیب دیـدگی در نظـر گرفتـه شـود و همچنین اهداف تهاجمی در بسته بندي که کمک به فروش محصول مـورد توجه واقع می شود مورد توجه قرار گیرد.»

[ بازدید : 191 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 3 تير 1394 ] [ 14:08 ] [ pouya ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]